×

بیش از 90 درصد زندانیان تهرانی اهل نماز نیستند

بیش از 90 درصد زندانیان تهرانی اهل نماز نیستند

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت طبق پیمایش‌های میدانی بیش از 90 درصد زندانیان در استان تهران اهل نماز و مسجد نیستند هر چند این آمار در استان‌های مختلف می‌تواند متغیر باشد، ولی اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز در زندان‌های کشور به طور جدی در دستور کار قرار دارد ‌

بیش-از-90-درصد-زندانیان-تهرانی-اهل-نماز-نیستند

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: طبق پیمایش‌های میدانی بیش از 90 درصد زندانیان در استان تهران اهل نماز و مسجد نیستند. هر چند این آمار در استان‌های مختلف می‌تواند متغیر باشد، ولی اجرای برنامه‌های فرهنگی و اقامه نماز در زندان‌های کشور به طور جدی در دستور کار قرار دارد.‌

زندانی بیمار، امنیت زندان را به مخاطره می اندازد - زندانی هم شهروند است - زندان ، بایدها و نبایدها - زندانیان نباید پس از حبس از جامعه جدا شوند - آزادی بیان در زندان 

 حجت‌الاسلام و المسلمین هادی صادقی در همایش ملی «نماز و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی» که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان برگزار شد، اظهار کرد:‌ طبق آیه قرآن‌ کریم «کسانی که بر زمین مسلط می‌شوند باید در راستای اقامه نماز تلاش کنند» و در این خصوص باید مسئولان جمهوری اسلامی اولین وظیفه خود را اقامه نماز حقیقی در سطح جامعه بدانند.

وی با اشاره به اینکه با اقامه نماز می‌توان جامعه را اخلاقی کرد، افزود:‌ نماز تنها رابطه انسان با معبود نیست بلکه فرد را در همه ابعاد وجودی و انسانی تغذیه کرده و تعالی را برای فرد نمازگزار به ارمغان می‌آورد.

چرا کسی به زندانی آزاد شده شغل نمی دهد - آزادی مشروط زندانیان - اجازه نمی دهیم زندان برای زندانیان قانون شکن به محیطی امن تبدیل شود

صادقی با بیان اینکه نماز عبادت جامع بوده و انسان را از سرگشتگی رهایی می‌بخشد، تصریح کرد: انسان موجودی دوبعدی روحانی و جسمانی است که با توجه به نماز هر دو بعد تقویت شده و رشد پیدا می‌کند و باعث می‌شود ارتباط با خالق هرچه بیشتر شود.

معاون فرهنگی قوه قضاییه خاطرنشان کرد:‌ نماز مصداق بالای توبه بوده و در قول اهل‌ بیت (ع) ‌آمده کسی که روزی پنج مرتبه خود را در حوض نماز شست‌وشو دهد دیگر آلودگی نخواهد داشت. البته باید توجه کرد که این مسئله با اقامه نماز حقیقی میسر شده و باید فرد نمازگزار حقیقتا بداند که چه عملی را انجام می‌دهد.

این مسئول قضایی با تاکید بر اینکه تکبیرة‌الاحرام یعنی بریدن از هر چه غیر از خداست، گفت:‌ از جمله هنرهای نماز این است که این رابطه صمیمانه و خصوصی با خدای متعال را می‌توان در قالب جماعت و با اثر ایجاد و افزایش اتحاد اجتماعی بین مسلمین اقامه کرد، بدون اینکه این حریم شخصی فرد نمازگزار با خالق متعال خللی وارد شود.

اعطای مرخصی به متهم تحت بازداشت موقت  - شرایط و ضوابط مرخصی 15 روزه به زندانیان به مناسبت لیالی قدر 

معاون فرهنگی قوه قضائیه با اشاره به آماری در خصوص زندانیان استان تهران، تصریح کرد: طبق پیمایش‌های میدانی بیش از 90 درصد زندانیان در استان تهران اصلا اهل نماز و مسجد نیستند، هر چند این آمار در استان‌های مختلف می‌تواند متغیر باشد، ولی با اجرای برنامه‌های فرهنگی و توجه به اقامه نماز در زندان‌ها بسیاری از این افراد با نماز آشنا می‌شوند و فردی که اهل نماز باشد به سمت تخلف و جرم نمی‌رود.

منبع : ایسنا

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.