×

طرح گزینش قضات به زودی اجرا می‌شود

طرح گزینش قضات به زودی اجرا می‌شود

طرح گزینش قضات به زودی اجرا می‌شود

طرح-گزینش-قضات-به-زودی-اجرا-می‌شود وکیل 

آیت‌الله صادق لاریجانی:

ما درپی ساختار قانون ثابت و محکمی هستیم که هر روز دستخوش تغییر و تحول نشود و قضات و محاکم با سردرگمی مواجه نشوند.
ایلنا:رئیس قوه قضائیه گفت:قوه قضائیه قوی و مستقل موجب تقویت کل جامعه است و همه باید کمک کنیم تا استقلال قوه قضائیه حفظ شود.

به گزارش ایلنا،آیت‌الله آملی لاریجانی در دیدار اعضاء‌ کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی خواستار تعامل هرچه بیشتر مجلس با قوه قضائیه شد و اظهارداشت:بنا ندارم کار موردی ارجاع دهم. همه امور باید از روی سیستم خودش و چارچوب قانونی انجام شود.
وی با تأکید بر اصل استقلال قوه قضائیه،خاطرنشان کرد: از آنجایی که قضاوت شغلی پرزحمت است و توانایی و معرفت بالایی را می‌طلبد، هدف جدی ما در بکارگیری قضات، نخبه‌گزینی است.

لاریجانی افزود :طرح گزینش قضات آماده شده‌است و انشاءاله به زودی اجرا می‌شود و نظر ما در بکارگیری قضات استفاده از ظرفیت‌های بالای حوزه و دانشگاه است.

رئیس قوه قضائیه با تأکید بر استفاده صحیح از اختیارات موجود در وزارت دادگستری درخصوص تهیه و ارسال لوایح قضایی بر هماهنگی و تعامل با مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضایی گفت:لوایح متعددی که از سابق در مجلس شورای اسلامی مطرح است و باید در بسیاری از آنان بازنگری اساسی صورت گیرد و معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت دادگستری در این خصوص مسئول پیگیری تا حصول نتیجه مناسب و تصویب نهایی است.

وی تصریح کرد:ما درپی ساختار قانون ثابت و محکمی هستیم که هر روز دستخوش تغییر و تحول نشود و قضات و محاکم با سردرگمی مواجه نشوند.

رئیس قوه قضائیه درخصوص اهمیت لایحه قانون مجازات اسلامی و ضرورت دقت بیشتر درموارد پیشنهادی اظهار داشت:لایحه قانونی مجازات اسلامی بحث ملی و حکومتی است که دقت نظر و نظارت دقیق مجلس و قوه قضائیه را نیازمند است و امیدواریم با همکاری قوه قضائیه و مجلس و استفاده از نظرات اصلاحی شورای محترم نگهبان این قانون به تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی برسد.

گفتنی است در ابتدای این دیدار اعضای کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس به بیان نظرات و دیدگاههای خود پرداختند.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.