×

کتاب نظریه اخلاق و حاکمیت قانون-دانلود کتاب

کتاب نظریه اخلاق و حاکمیت قانون-دانلود کتاب

این کتاب شامل درسگفتارهایی است که من از 1964 تا کنون (سال انتشار کتاب) در دانشگاه کورنل ارائه کرده‌ام این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند با اندیشه‌های معاصر در زمینه ماهیت قانون آشنا شوند و به خصوص، ارتباطشان با منطق اخلاق را دریابند همچنین، مقدمه‌ای بر فلسفه حقوق هم می‌باشد

کتاب-نظریه-اخلاق-و-حاکمیت-قانون-دانلود-کتاب

این کتاب شامل درسگفتارهایی است که من از 1964 تا کنون (سال انتشار کتاب) در دانشگاه کورنل ارائه کرده‌ام. این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند با اندیشه‌های معاصر در زمینه ماهیت قانون آشنا شوند و به خصوص، ارتباطشان با منطق اخلاق را دریابند. همچنین، مقدمه‌ای بر فلسفه حقوق هم می‌باشد

کتاب  «نظریه اخلاق و حاکمیت قانون»، نوشته‌ی دیوید لیونز (David Lyons) است که در سال 1984 توسط  انتشارات دانشگاه کمبریج منتشر شده است. لیونز، پروفسور در حقوق و فلسفه، استاد دانشکده حقوق دانشگاه بوستون است. وی دانش‌آموخته‌ی دانشگاه هاروارد و از اساتید برجسته‌ی حقوق در آمریکا می‌باشد و جوایز متعددی هم دریافت کرده‌است. وی دارای کتب و مقالات متعددی در زمینه فلسفه حقوق، اخلاق و سیاست نوشته‌است.

 

برای دانلود کتاب، بر روی تصویر کلیک کنید.

 
وی در پیشگفتار کتاب می‌نویسد: «این کتاب شامل درسگفتارهایی است که من از 1964 تا کنون (سال انتشار کتاب) در دانشگاه کورنل ارائه کرده‌ام. این کتاب برای کسانی است که می‌خواهند با اندیشه‌های معاصر در زمینه ماهیت قانون آشنا شوند و به خصوص، ارتباطشان با منطق اخلاق را دریابند. همچنین، مقدمه‌ای بر فلسفه حقوق هم می‌باشد».

کتاب شامل هفت قسمت می‌باشد. در قسمت اول تحت عنوان قضاوت اخلاقی و حقوق به بررسی معیارهای اخلاقی، نهیلیسم و اخلاق، نسبیت‌گرایی و رابطه آن با فردگرایی و اجتماع، و در نهایت توجیه قضاوت‌های اخلاقی می‌پردازد.

در قسمت دوم با عنوان حقوق به مثابه واقعیت اجتماعی، درباره ماهیت حقوق بحث میکند و از حقوق همچون ضرورت و اجبار نام‌ می‌برد. سپس نظر جان استین را درباره حاکمیت بررسی کرده و در آخر به بررسی حقوق همچون یکپارچگی قواعد اولیه و ثانویه می‌پردازد.

در قسمت سوم، اخلاقیات در حقوق، به رابطه حقوق و اخلاق می‌پردازد. تفکیک حقوق و اخلاقیات، قانون و الزامات اخلاقی، اخلاق درونی حقوق، معیار تبعیت سفت و سخت، حل و فصل موارد دشوار بوسیله اخلاق، توجیه آراء قضایی، بی‌طرفیِ اخلاقیِ حقوق از عناوین این قسمت می‌باشد.

در قسمت چهارم، رفاه، عدالت و توزیع، به بررسی سودگرایی می‌پردازد. امکان سودگرایی، رفاه و دیگر ارزش‌ها، حق‌ها و تعهدات، اصول عدالت و عدالت همچون انصاف از عناوین این قسمت می‌باشند.

در قسمت پنجم، اجبار قانون و اصل اخلاق، به بررسی مجازات و اخلاق می‌پردازد. مجازات همچون کیفر، مجازات همچون سودمندی، و اصول غیرسودگرا از عناوین این قسمت هستند.

در قسمت ششم، حقوق و آزادی، به رابطه‌ی آزادی در جامعه و حقوق و اخلاق می‌پردازد. مشکلات پدرسالاری، اعمال اصول اخلاقی، اخلاق عمومی و [آزادی] بیان از عناوین این قسمت هستند.

در قسمت هفتم و آخر، قاعده‌ی حقوقی، به دنبال تبیین قاعده حقوقی است. ارزش‌های جاری وساختارهای بنیادین، و تمکین از قانون از عناوین این قسمت هستند.

از دیگر کتاب‌های لیونز می‌توان به حق‌ها، رفاه و نظریه اخلاق میل (1994)، جنبه‌های اخلاقی نظریه حقوق؛ مقالاتی درباره حقوق، عدالت و مسئولیت سیاسی (1993)، اشکال و محدودیت‌های سودگرایی (1965) اشاره کرد.

منبع : رساله حقوق

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.