×

معاون قوه قضاییه خبر داد ثبت الکترونیکی تمام دادخواست های شهروندان تهرانی تا پایان امسال

معاون قوه قضاییه خبر داد ثبت الکترونیکی تمام دادخواست های شهروندان تهرانی تا پایان امسال

معاون قوه‌قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات از ثبت الکترونیکی تمام دادخواست‌های قضایی شهروندان تهرانی تا پایان امسال خبر داد و گفت اکنون 80 درصد دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی ثبت و درخواست ارجاع پرونده به دیوان‌عالی کشور نیز به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود حجت‌الاسلام دکتر «حمید شهریاری» در نشست خبری که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه برگزار شد، اظهار کرد مرحله هشتم از فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آبان امسال کلید خورد و پس از مرحله هشتم، در اوایل آذر امسال اجرای مرحله نهم طرح آغاز شد و تا دو هفته آینده مرحله دهم این طرح نیز اجرا خواهد شد

معاون-قوه-قضاییه-خبر-داد-ثبت-الکترونیکی-تمام-دادخواست-های-شهروندان-تهرانی-تا-پایان-امسال

معاون قوه‌قضاییه و رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات از ثبت الکترونیکی تمام دادخواست‌های قضایی شهروندان تهرانی تا پایان امسال خبر داد و گفت: اکنون 80 درصد دادخواست‌ها به صورت الکترونیکی ثبت و درخواست ارجاع پرونده به دیوان‌عالی کشور نیز به صورت الکترونیکی ثبت می‌شود. حجت‌الاسلام دکتر «حمید شهریاری» در نشست خبری که در مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه برگزار شد، اظهار کرد: مرحله هشتم از فعالیت دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در آبان امسال کلید خورد و پس از مرحله هشتم، در اوایل آذر امسال اجرای مرحله نهم طرح آغاز شد و تا دو هفته آینده مرحله دهم این طرح نیز اجرا خواهد شد.

وی در خصوص برگزاری آزمون راه‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیان کرد: از مجموع 2 هزار و 800 متقاضی راه‌اندازی این دفاتر فقط 23 نفر پس از مصاحبه پذیرفته شده‌اند و در صورتی که این افراد شرایط راه‌اندازی دفاتر را داشته باشند و اداره‌کل قضایی قوه‌قضاییه آنان را تایید کند، برای آنان مجوز فعالیت صادر می‌شود. 

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه بیان کرد: از مجموع 23 نفر پذیرفته‌شده در این آزمون، هم‌اکنون 2 دفترخانه اسناد رسمی موفق به کسب پروانه شده اند همچنین 40 دفترخانه از قبل به صورت آزمایشی در اجرای این طرح فعالیت داشتند.

وی اضافه کرد: 14 نفر از این تعداد را قضات بازنشسته تشکیل می‌دهند، 7 نفر رییس محاکم قضایی و 2 نفر نیز رییس دفترخانه اسناد رسمی بوده‌اند.

شهریاری همچنین عنوان کرد: در 3 ماه آینده به طورمجدد برای داوطلبان فراخوانی صورت می‌گیرد و افرادی که سابقه قضایی داشته باشند از امتیاز 80 درصدی برخوردار خواهند شد.

اتصال دو سرور مرکزی قوه‌قضاییه و نیروی انتظامی 

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود، مجری طرح مراقبت الکترونیک را سازمان زندانها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور برشمرد و اظهار کرد: به تازگی محموله پابندهای الکترونیکی وارد کشور شده است و بر اساس آیین‌نامه مربوطه به زودی عملیاتی می‌شود. 

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه با بیان اینکه در هفته گذشته و پس از یک سال پیگیری و جلسه با فرماندهان ناجا، توانستیم دو سرور مرکزی قوه‌قضاییه و نیروی انتظامی را به یکدیگر متصل کنیم، این اتصال و ارتباط را گامی مثبت در خصوص رسیدگی همراه با کیفیت عنوان کرد.وی با بیان اینکه در ماه آینده نخستین پرونده‌ها بین دادگستری و نیروی انتظامی مبادله می‌شود، اضافه کرد: اکنون این اقدام در مرحله آزمایشی قرار دارد، البته برخی محدودیت‌های حفاظتی از سوی ناجا برای اتصال دو سامانه وجود داشت که برطرف شد.

اختصاص 10 درصد بودجه به معاونت 

شهریاری در زمینه اختصاص بودجه به معاونت آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه بیان کرد: امسال فقط 5/2 میلیارد تومان اعتبار در اختیار ما قرار گرفته که این رقم فقط 10 درصد از بودجه مصوب شده در لایحه بودجه سال 92 از سوی مجلس است. ‬ وی اظهار امیدواری کرد که تا پایان امسال حداقل 50 درصد از بودجه مصوب 35 میلیارد تومانی این معاونت به دست ما می رسد و ادامه داد: اگر این بودجه در اختیار ما قرار گیرد، به طور قطع می‌توانیم برای قضات کامپیوتر خریداری و نیز طرح امضای الکترونیک را راه‌اندازی کنیم‬. 

عضویت در فیس‌بوک جرم نیست 

معاون قوه‌قضاییه همچنین با بیان اینکه عضویت در فیس‌بوک جرم نیست، گفت: کاری که در این شبکه اجتماعی می‌شود، جرم است. وی ادامه داد: به‌طور قطع ما با شبکه فیس‌بوک مخالف نیستیم بلکه با فسادی که در این شبکه اجرامی‌شود و اقدام‌هایی که در آن علیه امنیت ملی شکل می‌گیرد، مخالفیم. شهریاری بیان کرد: یکی از تهدیدهایی که در فیس‌بوک وجود دارد، اطلاعات ملی است که در اختیار شبکه‌های جاسوسی نظام سلطه قرار می‌گیرد. 

وضعیت دادگستری‌ها در مرداد امسال

رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه‌قضاییه همچنین در خصوص وضعیت دادگستری‌ها در مرداد ماه امسال اظهار کرد: مرداد 92، تعداد مانده پرونده‌ها در انواع شعب دادگستری در حدود 2 میلیون و 700 هزار پرونده بود که نسبت به ماه قبل از آن 4 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال 91، 7/4 درصد افزایش داشته است. وی ادامه داد: منابع مالی و انسانی در دادگستری کافی نیست و میزان رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری صد درصد بوده است همچنین حجم پرونده‌ها رو به افزایش است و امیدواریم اعتباراتی که در اختیار قوه‌قضاییه قرار می‌گیرد، در توسعه آن موثر باشد.

اعلام 10 جرم برتر کشور

رییس مرکز آمار و انفورماتیک قوه‌قضاییه با بیان اینکه نگهداری و مالکیت مواد مخدر رتبه نخست 10 جرم برتر کشور را دارد تاکید کرد: برای این جرایم بیشترین قرار مجرمیت صادر شده است. 
وی با اعلام اینکه 4 اتهام اصلی در مردادماه شامل سرقت، ضرب و جرح عمدی، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی و توهین به اشخاص عادی است، ادامه داد: 4 خواسته نخست کشور نیز شامل طلاق توافقی، مطالبه وجه چک، مطالبه طلب و مطالبه مهریه است. وی گفت: از ابتدای سال 88 استان‌ها را امتیاز بندی کرده‌ایم که در 31 استان برحسب عملکرد قضایی و اداری طبقه‌بندی صورت گرفته است.

    

پست های مرتبط

افزودن نظر

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.