از مصادیق ماده 115 قانون م ا

از مصادیق ماده 115 قانون م ا

از-مصادیق-ماده-115-قانون-م-ا-

وکیل


تاریخ رسیدگی : 28/6/71
دادنامه : 358/2
فرجامخواسته : دادنامه شماره 241068/10/1370 صادره از شعبه سیزدهم دادگاه کیفری یک ....
مرجع رسیدگی : شعبه 2 دیوانعالی کشور
هیئت شعبه : آقایان .... رئیس و .... معاون

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی
بموجب کیفرخواست شماره 5858/6/70 و دادسرای عمومی .... آقای (الف )18 ساله به اتهام لواط با عنف تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است مجنی علیه مدعی است که قبلا" (ب ) با من مشغول بود وبعد متهم آمد و او را سیلی زد و گفت برو من هم خواستم بروم دستم را گرفت به انباری بدر و با من مشغول عمل شد متهم در مراحل اولیه گفته است که آن دو نفر باهم مشغول بودند که من دیدم و برای این که به کسی نگویم اصرار کردند که من هم مشغول کار شوم و لذا این کار را انجام دادم ولی در تحقیقات بعدبی یمنکر مراتب گردیده است پزشکی قانونی نیز وقوع عمل را متحمل دانسته با تکمیل پرونده به استناد مواد141و140 از قانون حدود درخواست رسیدگی شده است دادگاه با اجرای تشریفات قانونی به مورد رسیدگی و عمل ارتکابی متهم را با ماده 147 از قانون حدود منطبق دیده و او را به شش ماه حبس تعزیری محکوم نموده است مراتب مورد اعتراض وکیل مجحکوم علیه قرار گرفته و چون دادگاه در نظرش باقی بوده پرونده به دیوانعالی کشور ارسال و به جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیئت شعبه در تارخی بالا تشکیل گردید پس از ثقرائت گزارش آقای .... عضو ممیز واوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوانعالی کشور اجمالا" مبین بر اتخاذ تصمیم شایسته دادنامه شماره 241068/10/70 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند.
بسمه تعالی دلیلی که موجب نقض دادنامه صادره باشد ابراز نشده و چون از حیث رعایت تشریفات قانونی نیز ایراد و اشکالی در مانحن فیه مشهود نیست لهذا رای صادره عینا" ابرام می گردد.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

124

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 358

تاریخ تصویب : 1371/06/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.