حد لواط با چهار بار اقرار نزد حاکم شرع ثابت می شود اقرار غیر ازمحضر دادگاه مغایر با نص قانون است

حد لواط با چهار بار اقرار نزد حاکم شرع ثابت می شود اقرار غیر ازمحضر دادگاه مغایر با نص قانون است

حد-لواط-با-چهار-بار-اقرار-نزد-حاکم-شرع-ثابت-می-شود-اقرار-غیر-ازمحضر-دادگاه-مغایر-با-نص-قانون-است
کلاسه پرونده : 380210
تاریخ رسیدگی : 24/5/71
شماره دادنامه : 392/20
فرجامخواسته : دادنامه شماره 8118/4/1371 صادره از شعبه دادگاه کیفری یک ....
مرجع رسیدگی : شعبه 20 دیوانعالی کشور
هیئت شعبه : آقایان .... رئیس و .... مستشار

خلاصه جریان پرونده :
بسمه تعالی
آقایان (الف )19 ساله (ب )18 ساله و (ط)17 ساله به اتهام لواط تحت تعقیب کیفر به دلیل اقاریر صریح و گزارش نیروی انتظامی و سایر محتویات پرونده و با قید موثر بودن نظریه پزشکی قانونی که آثار لواط را مشاهده نکرده طی کیفرخواست برابر مواد109و110 مجازات اسلامی تقاضای مجازاتشان شده دادگاه کیفری یک .... با حضور وکلای تعیین و تسخیری از متهمین تحقیق کرده .... (الف )می گوید اتهام را قبول ندارد آنچه قبلا" گفته که تمکین لواط نموده روی ترس و تهدید ذکر کرده اضافه کرده عملی انجام نداده بودیم آقای بازپرس گفت اگر اقرا رنکنی دوباره تو را به .... می فرستم مجبور شدم اقرار کنم وکیل تسخیری او با استناد به ماده 114 در خصوص اعتبار اقرار صحبت کرده که چهاربار اقرار نزد حاکم از جمله دلایل اثبات جرم است و غیر از محضر دادگاه مغایر با نص قانون است گواهی پزشکی نیز خلاف اتهام گواهی کرده و با اشاره به وضع موکل و خانواده اش و بنا بر اصل برائت تقاضای برائت موکل را نموده (ب ) متهم دیگر پرونده منکر بزه انتسابی شده چندین ساعت ما را شکنجه می دادند ناچار حرفهایی زدم تهدیدکردند اگر اقرار نکند.00استعمال می شودو آقا یبازپرس هم گفت اگر اقرار نکنید دوباره پرونده به .... اعاده می شود متهم دیگر نیز منکر بزه انتسابی شده اقرار قبلی را به وی تهدید ذکر کرده وکیل مدافع متهمان دلیل اثبات جرم راموجودندیده استناد به ماده 116 و غیره مجازات اسلامی و اصل 38 قانون اساسی و سیره معصوم کرده برائت موکلان را تقضا نموده دادگاه به دلیل مدافعات موجه وکلای متهمین و انکار متهمین و توجه به مفاد گواهی پزشکی با رد کیفرخواست به علت فقد ادله شرعیه حکم بر برائت متهمین را صادر کرده آقای دادستان عمومی .... طی مرقومه مورخه 31/4/71 به دلیل اقرار متهمین در حفاظت اطلاعات وتحقیقات دادسرا و اعتراف متهمین نزد بازپرس و این که ادعای تهدید و ترس متکی به دلیل نیست و اظهارنظر نموده بر این که دلیال می تواند موجب حصول عمل قاضی شود به فرض که لواط اثبات نشود عمل تفخیذ محرز است. تقاضای تجدیدنظر کرده حاکم دادگاه طی نظریه مورخه 3/5/71حکم صادره را خالی از اشکال دانسته پرونده به دیوانعالی کشور ارسال به این شعبه ارجاع شده است.
هیئت شعبه درتاریخ بالا تشکیل گردیدپس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده و نظریه کتبی آقای .... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر نقض حکم برائت مشاوره نموده چنین رای می دهد:
بسمه تعالی با توجه به مجموع اوراق پرونده از جمله دلایل استنادیه در حکم صادره و این که از جانب تجدیدنظرخواه ایراد و اشکال موجهی نیامده به نظر نمی رسد لذا دادنامه تجدیدنظرخواسته را تایید می نماید.

مرجع :
کتاب قانون مجازات اسلامی درآئینه آراء دیوان عالی کشور
حدود جرائم خلاف اخلاق حسنه به اهتمام یداله بازگیر،نشرنخستین
نشرهستان ، چاپ اول 1378

124

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 392

تاریخ تصویب : 1371/05/24

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.