×

ربودن مال دیگری از طریق کیف زنی جیب بری و امثال آن

ربودن مال دیگری از طریق کیف زنی جیب بری و امثال آن

ربودن-مال-دیگری-از-طریق-کیف-زنی-جیب-بری-و-امثال-آن

وکیل


بتاریخ : 21/5/74
شماره دادنامه : 21376/5/74
مرجع رسیدگی : شعبه 99 دادگاه عمومی تهران

رای دادگاه
در خصوص شکایت آقای (الف ) علیه آقای (ب ) آقای (ج ) دایر بر سرقت (قاپیدن ) مبلغ چهارصد و پنجاه هزار تومان با توجه به تحقیقات انجام شده بلحاظ عدم احراز وقوع بزه حکم برائت متهمان صادر و اعلام می گردد، درباره شکایت آقای (د) علیه آقای (ج ) دایر بر سرقت زنجیر طلا با عنایت به مجموع محتویات پرونده حکم برائت متهم بلحاظ فقد ادله اثباتی صادر و اعلام می گردد. درخصوص شکایت آقای (ه)علیه (ج ) دایر بر سرقت پول (105یا110 هزار تومان ) توجها" به تحقیقات معموله بر شرح منعکس در پرونده حکم برائت متهم مذکور صادر و اعلام می گردد. درباره شکایت آقای (ز) علیه آقای (ج ) و(ب ) دایر بر شرکت در سرقت و در خصوص اتهام آقای (ز) مامور نیروی انتظامی دایر بر معاونت در سرقت با عنایت به تحقیقات معموله از جمله شکایت ابتدائی شاکی ، اظهارات شهود و مطلعین اقرار صریح متهمین (ب )و(ج ) و مدافعات بلاوجه متهم (ز) و سایر محتویات پورنده وقوع بزه ازناحیه متهمان محرز است از نظر جنبه خصوصی جرم بلحاظ اینکه متهمین (ج )و (ب ) سوابق متعدد در بزه سرقت دارند و از این لحاظ بیم خوف و تجری می رود و متهم دیگر(ز) خود مامور نیروی انتظامی لذا دادگاه باستناد ماده 203 قانون تعزیرات با عرایت ماده 3 قانون مجازات اسلامی (ب ) را به مدت 15 ماه حبس (با احتساب ایام بازداشت گذشته ) (ج ) را به یکسال حبس با احتساب ایام بازداشت گذشته محکوم می نماید. همچنین آقای (ز) را باتهام معاونت در بزه سرقت باستناد تبصره ماده 203 تعزیرات به مدت ششماه حبس با احتساب ایام بازداشت گذشته محکوم می نماید و بعنوان مجازات تتمیمی نیز باستنادماده 19 قانون مجازات اسلامی پس از خاتمه حبس بر انفصال آقای (ز) بمدت ششماه از خدمت حکم می دهد دفتر رونوشت حکم جهت اجرا به کارگزینی نیروی انتظامی ابلاغ شود. رای صادره قابل تجدیدنظرمی باشد.

رای دادگاه شعبه ششم تجدیدنظردرتجدیدنظرخواهی دادنامه فوق الذکر:
در خصوص تجدیدنظرخواهی آقایان (و)و(ب ) و(ج ) از دادنامه شماره 21376/5/74 صادره از شعبه 99دادگاه عمومی تهران نظر به مودای گواهی گواهان و اقرار و اعتراف متهمان و سایر قرائت و شواهد موجود در پرونده اعتراض آقایان وارد نبوده با رداعتراضات مزبور دادنامه تجدیدنظر خواسته عینا" تایید واستوار می گردد. توضیحا" اینکه انفکاک جنبه خصوصی بزه از جنبه عمومی آن و صدور قرار موقوفی پیگرد در مورد جنبه خصوصی بزه وجاهت قانون نداشته لذابا فسخ قرار موقوفی پیگرد صادره دادنامه تجدیدنظرخواسه از این حیث اصلاح می گردد.
2/7/74/6ت /727

مرجع :
کتاب منتخب آراء قطعیت یافته دادگاهها درامور جزائی ، جلد اول به اهتمام یداله بازگیر، انتشارات دانش نگار، چاپ اول سال 1379

157

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 376

تاریخ تصویب : 1374/05/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.