ابطال دستور اداری شماره 79493 39 مورخ 1378 8 2 مدیر امور اداری شرکت پشتیبانی امور دام کشور در مورد تغییر وضعیت کارکنان از کارگری به قراردادی

ابطال دستور اداری شماره 79493 39 مورخ 1378 8 2 مدیر امور اداری شرکت پشتیبانی امور دام کشور در مورد تغییر وضعیت کارکنان از کارگری به قراردادی

ابطال-دستور-اداری-شماره-79493-39-مورخ-1378-8-2-مدیر-امور-اداری-شرکت-پشتیبانی-امور-دام-کشور-در-مورد-تغییر-وضعیت-کارکنان-از-کارگری-به-قراردادی

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ 25/2/1379 شماره دادنامه 71 کلاسه پرونده 78/414
مرجع رسیدگی- هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی - شورای اسلامی کارکنان شرکت پشتیبانی امور دام کشور
موضوع شکایت و خواسته - ابطال دستور اداری شماره 79493/39 مورخ 2/8/1378 مدیر امور اداری شرکت پشتیبانی امور دام کشور.
مقدمه: شاکی طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند, مدیر امور اداری شرکت پشتیبانی امور دام با صدور دستور اداری مورد شکایت به استناد ماده 25 اساسنامه شرکت پشتیبانی و مصوبه شورای عالی اداری بخشنامه مدیر کل نظارت و تنظیم و روابط کار به شماره 7958 مورخ 1/4/1373 اقدام به تغییر وضعیت کارکنان از کارگری به قراردادی مینماید. قانون کار از قوانین آمره میباشد و با دستور اداری نمیتوان خلاف قانون عمل نمود. نظر به اینکه دستور اداری مدیر اداری شرکت پشتیبانی امور دام خلاف قانون میباشد ابطال آن و اعاده وضع سابق کارکنان شرکت گوشت را استدعا می کنیم.
دفتر حقوقی و امور قراردادها شرکت سهامی پشتیبانی امر دام کشور در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 27958/42 مورخ 20/1/1379 اعلام داشته اند, هیات عمومی دیوان عدالت اداری مرجع بررسی مخالفت یا عدم مخالفت آئین نامه ها و تصویب نامه های دولتی با مقررات اسلامی و قوانین مصوب و نیز مرجع بررسی تجاوز یا عدم تجاوز قوه مجریه از حدود اختیارات در تصویب ائین نامه ها و تصویب نامه ها و همچنین ایجاد وحدت رویه میباشد. با توجه به اینکه خواسته خواهان ابطال دستور اداری است. هیات عموم نه به لحاظ قانونی مرجع رسیدگی به تقاضای مزوبر است و نه درشان هیات محترم مذکور میباشد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه الاسلام و المسلمین دری نجف آبادی و با حضور روسای شعب بدوی و روسا و مستشاران شعب تجدید نظر تشکیل و پس از بحث و بررسی انجام مشاوره باتفاق آراء به شرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
دستور اداری شماره 79493/39 مورخ 2/8/1378 فی حد ذاته متضمن قواعد آمره خاص و مستقلی نیست و از مصادیق مقررات موضوع ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری محسوب نمیشود و اعتراض نسبت به آن قابل طرح و رسیدگی در هیات عمومی دویان عدالت اداری نمیباشد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری - قربانعلی دری نجف آبادی
------------------------------------
شماره 79493/39
مورخ 2/8/1378
بسمه تعالی
سلام علیکم , نظر به ضرورت ایجاد وحدت رویه و برنامه ریزی مناسب جهت ارائه خدمات مطلوب بههمکاران و سرو سامان دادن به نوع همکاری شاغلین در شرکت و به جهت قانونمند نمودن این امر و پرهیز از بروز تبعات نظام های پرداختی متعدد و فراهم نمودن بستر مناسب برای تحقق اهداف وتکالیف قانونی شرکت که حسب مورد مراجع مربوطه نیز تاکید و اصرار بر آن دارند, در اجرای بندهای 1و2 مصوبه شورای عالی اداری به شماره 11490/دش/1 مورخ 6/12/74 وماده 25 اساسنامه شرکت, مصوب هیئت محترم وزیران به شماره 55282/ت/18012هـ مورخ 11/3/76 و با توجه به تصویب مشاغل کارگری موضوع ماده 45 قانون اداری و مالی و استخدامی و تشکیلات جهاد سازندگی ( بخشنامه شماره 7958 مورخ 1/4/73 مدیر کل محترم نظارت و تنظیم روابط کار) و با عنایت به نامه شماره 14330 مورخ 28/4/78 معاونت مذکور در وزارت کار وامور اجتماعی و سایر مقررات به استحضار می رساند از تاریخ این ابلاغ, نوع همکاری شما از بیمه ای (کارگری) به قراردادی تغییر وضعیت می یابد.
لازم است جهت امضای قرارداد ( فرم شماره 1) حداکثر ظرف مدت هفت روز به اداره کارگزینی این اداره کل یا امور استان محل خدمت مراجعه نمائید.
لازم به توضیح است؛
1- با اجرای این امر حقوق و مزایای ثابت شما هیچگونه کاهشی پیدا نخواهد کرد, ضمناً حکم کارگزینی جدید پیوست و تقدیم میگردد.
2- به استناد قانون کار جمهوری اسلامی ایران به ازاء هر سال سابقه خدمت قابل قبول معادل یکماه آخرین حقوق و مزایا بعنوان حق سنوات پرداخت میگردد.
3- در صورت تحقق بند 2 سابقه خدمت قبلی صرفاً از نظر تجربی و برابر مقررات مروبطه ملاک محاسبه حقوق و مزایا قرار خواهد گرفت. فرم استفاده از این بند دو دوائر فوق الذکر موجود می باشد. (فرم شماره 2)
4- در صورت عدم تحقق بند 2 (عدم دریافت وجه) کل سابقه از نظر محاسبه حق سنوات و تجربه برابر مقررات مربوطه در پرداخت حقوق و مزایا و حق رضایتمندی در پایان خدمت مورد محاسبه قرار خواهد گرفت. ( مقررات و ضوابط فعلی تا دو ماه می باشد)
بند 5: چنانچه تا پایان سانجاری تقاضای فسخ قرارداد و تمایل به بازخریدی داشته باشید, صرفاً در این مقطع به ازاء هر سال خدمت قابل قبول معادل سه ماه حقوق و مزایا ( بر مبنای حکم حقوقی اول سال 78) بعنوان حق سنوات پرداخت خواهد شد و بعد از مدت مذکور محاسبه حق سنوات مقررات و ضوابط مربوطه خواهد بود.
6- در صورت تمایل به بازخریدی حداکثر ظرف مدت 7 روز درخواست خود را به امور اداری ارائه نموده تا براساس مصوبه مورخ 27/2/78 هیئت مدیره محترم شرکت به ازاء هر سال سابقه خدمت قابل قبول معادل سه ماه حقوق و مزایا بر مبنای حکم کارگزینی اول سال 78 پرداخت گردد. ضمناً فرم استفاده از این بند در دوائر مورد اشاره موجود می باشد. (فرم شماره 3).
7- در صورت تغییر وضعیت, در خصوص بهره مندی از مزایای نظام حمایتی تامین اجتماعی تغییری داده نخواهد شد و کماکان تحت پوشش تامین اجتماعی می باشید.
8 - از تاریخ صدور حکم کارگزینی جدید, جنابعالی مشمول ائین نامه مقررات استخدامی و نحوه پرداخت حقوق و مزایای همکاران قراردادی وزارت جهاد سازندگی مصوب هیات محترم وزیران و اصلاحات بعدی ان می باشید.
بهادری
مدیر کل امور اداری

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 71

تاریخ تصویب : 1379/02/25

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.