×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر سیدان

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر سیدان

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-طرح-جامع-ـ-تفصیلی-شهر-سیدان مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر سیدان شماره91/300/33077




مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
در خصوص طرح جامع ـ تفصیلی شهر سیدان

استاندار محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند، شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 16/5/1391 طرح جامع ـ تفصیلی شهر سیدان را که در اجرای بند (2) از ماده (3) قانون تغییرنام وزارت آبادانی و مسکن به مسکن و شهرسازی و تعیین وظایف آن، توسط این وزارتخـانه تهیه و در تاریخ 9/2/1391 در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس به تصویب رسیده بود را مورد بررسی نهایی قرار داد و ضمن تصویب طرح مقرر نمود:
1ـ کـلیه کاربری‌های پیـشنهادی خارج از محدوده شهر حذف گردد و از درج هر گـونه رنگ که بنحـوی مشخـص‌کننده کاربـری در خارج از مـحدوده شهر باشد خودداری گردد.
2ـ معبر پیشنهادی مشاور واقع در جنوب شرقی شهر حدفاصل روستای علی‌آباد و شهر سیدان که از میان اراضی زراعی عبور می‌کند از نقشه کاربری‌های پیشنهادی حذف و در حد وضع موجود در حریم شهر حفظ و جانمایی گردد.
3ـ اراضی زراعی واقع در جنـوب غرب شهر به همراه حرایم مربوط به خط برق فشار متوسط از محدوده شهر خارج و خط محدوده بر معابر کاربری‌های پیشنهادی منطبق گردد.
4ـ عناوین کاربری‌های پیشنهادی مطابق طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آنها مصوب 10/3/1389 شورای عالی شهرسازی و معماری اصلاح و ارائه گردد.
5 ـ نقشه منطقه‌بندی حریم مطابق بند 8 مصوبه ضوابط جلوگیری از افزایش محدوده شهرها مصوب مورخ 10/8/1378 و بند 7 مصوبه تفویض اختیار شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خـصوص بررسی و تصویب طرحهای جامع شهرهای زیر صدهزار نفر به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان مصوب 15/5/1386 شورای عالی شهرسازی و معماری و با رعایت مصـوبه مورخ 10/3/1389 شـورای عالی شـهرسازی و معماری در خصوص طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهر و تعیین سرانه آن منطبق بر جداول و ضوابط و مقررات پیشنهادی طرح جامع تهیه و ارائه گردد و حریم شهر تا حداکثر 5 برابر محدوده کاهش یابد.
6 ـ از تخصیص کاربری پیشنهادی در حریم، مغایر با 11 عنوان کاربری مصوب در طرح تدقیق تعاریف و مفاهیم کاربری‌های شهری و تعیین سرانه آنها مصوب 10/3/1389 شورای عالی شهرسازی و معماری خودداری گردد. (درخصوص کاربری آموزش عالی واقع در جنوب غربی حریم شهر)
7ـ افق طرح جامع با حفظ سطوح، سرانه و جمعیت پیشنهادی به سال 1404 افزایش یابد.
8 ـ نقشه سلسله مراتب شبکه معابر پیشنهادی مطابق آئین‌نامه طراحی راههای شهـری ایران، مصـوبه مورخ 7/9/1373 شورای عالی شـهرسازی و مـعماری تهیه و ارائه گردد.
این طرح بـراساس جمعیت پیـش‌بینی شده برای شهر تا پایان دوره طرح (1400) معادل 11080 نفر در محدوده‌ای به وسعت 52/190 هکتار شامل کاربری‌های موردنیاز ساکنان شهر (با تراکم ناخالص پیشنهادی 58 نفر در هکتار) و حریمی به مساحت 1067 هـکتار تهیه و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده بود.
ضروری می‌داند از مشارکت مؤثر و ثمربخش کارگروه تخصصی امور زیربنائی و شهرسازی و شورای برنامه‌ریزی و توسعه آن استان به ریاست جنابعالی در فرایند بررسی و تصویب طرح مذکور قدردانی نموده و امید است که با اجرای دقیق طرح لازم‌الاجرای یاد شده توسط شهرداری و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط در توسعه و عمران شهر، زمینه توسعه کالبدی موزون شهر و همچنین توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی آن و مآلاً آسایش و رفاه و سلامت محیط زیست شهروندان محترم شهر سیدان بیش از پیش فراهم گردد.
خواهشمند است دستور فرمایید مراتب به طرق مقتضی به اطلاع شورای محترم اسلامی شهر و شهردار محترم مربوطه و سایر مراجع ذی‌ربط رسانیده شود.
همچنین دستور فرمائید اسناد و مدارک طرح در اجرای ماده 42 آئین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحها مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، پس از اعمال موارد فوق‌الذکر، در موعد مقرر (حداکثر 45 روز) تهیه و ارسال نمایند تا جهت اجرا ابلاغ گردد.


معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری ایران ـ میرمحمد غراوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 19662

تاریخ تصویب : 1391/5/16

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : شورای شهرسازی و معماری استان فارس -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.