×

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تصویب طرح‌های شهرها با جمعیت کمتر از صدهزار نفر

مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تصویب طرح‌های شهرها با جمعیت کمتر از صدهزار نفر

مصوبه-شورای-عالی-شهرسازی-و-معماری-ایران-در-خصوص-تصویب-طرح‌های-شهرها-با-جمعیت-کمتر-از-صدهزار-نفر

وکیل

مرجع تصویب: شورای عالی شهرسازی و معماری ایران
شماره ویژه نامه: 720
دوشنبه،14 مهر 1393
سال هفتاد شماره 20269
مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تصویب طرح‌های شهرها با جمعیت کمتر از صدهزار نفر
شماره300/34217 1/7/1393
مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص تصویب طرح‌های شهرها با جمعیت کمتر از صدهزار نفر
استانداران محترم و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان (کلیه استانها)
در اجرای بند (5) ماده (4) قانون تأسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و ماده (42) آیین‌نامه نحوه بررسی و تصویب طرحهای توسعه و عمران محلی، ناحیه‌ای، منطقه‌ای و ملی و مقررات شهرسازی و معماری کشور، مصوب 12/10/1378 هیأت محترم وزیران، به استحضار می‌رساند؛ شورای عالی شهرسازی و معماری ایران در جلسه مورخ 24/6/1393 گزارش دبیرخانه شورای عالی در خصوص روند بررسی و تصویب طرح‌های شهرها با جمعیت کمتر از صدهزار نفر را استماع و به شرح زیر اتخاذ تصمیم نمود:
1ـ ضمن تأکید بر اجرای مفاد بند 7 مصوبه مورخ 15/5/1386 (مصوبه موسوم به تفویض اختیار) بعنوان اصول حاکم در تهیه طرحهای توسعه و عمران شهری مقرر گردید دبیرخانه شورای عالی ضمن ابلاغ موضوع به همه استانها، تحقق موارد فوق را بعنوان شرط عام همه طرح‌های مصوب شورای عالی کنترل و هنگام ابلاغ طرح‌ها مدنظر قرار دهد.
2ـ دبیرخانه شورای عالی موظف است طرح‌های مربوط به شهرهای با جمعیت کمتر از صدهزار نفر را قبل از ارائه به شورا برمبنای نظرات کمیته فنی حداکثر ظرف 3 هفته اصلاح و به همراه سایر مدارک طرح به پیوست صورتجلسه به شورای عالی ارائه و پس از تصویب ابلاغ نماید.
3ـ حضور نماینده یا نمایندگان شورای عالی در جلسه شوراهای برنامه‌ریزی و توسعه استان هنگام تصویب طرح‌های توسعه و عمران شامل: طرح‌های کالبدی منطقه‌ای، طرح‌های ناحیه‌ای، طرح‌های مجموعه شهری، طرح‌های ویژه، طرح جامع کلانشهرها، طرح جامع شهرهای اصلی استان (به تشخیص دبیرخانه شورای عالی) ضروری است و این امر با دعوت کتبی دبیرخانه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و حداقل 2 هفته قبل از جلسه و با ابلاغ مدیرکل دبیرخانه انجام خواهد شد.
4ـ دبیرخانه شورای عالی موظف است ظرف مدت 3 ماه بازبینی دستورالعمل تعیین آستانه مغایرتهای اساسی طرحهای توسعه و عمران را هماهنگ با مصوبات قبلی شورای عالی تهیه و به تصویب شورای عالی برساند.
5 ـ در خصوص تصویب‌نامه شماره 42402/256749 مورخ 28/12/1390 هیأت وزیران در رابطه با تهیه طرح‌های هادی برای شهرهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر تأکید می‌گردد.
الف: این تصویب‌نامه مختص شهرهایی است که طرح مصوب ندارند. لذا شهرهایی که دارای طرح جامع یا هادی مصوب بوده یا قرارداد تهیه طرح جامع برای آنها منعقد شده است، مشمول این تصویبنامه نمی‌گردند.
ب: طرح‌های هادی شهرهای مذکور تنها یکبار تهیه می‌گردد و پس از آن لازم است برای این شهرها طرح جامع تهیه شود.
مراتب جهت آگاهی و صدور دستور انعکاس به کلیه مراجع ذیربط ابلاغ می‌گردد.
معاون معماری و شهرسازی و دبیر شورای عالی معماری و شهرسازی ـ پیروزحناچی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 20269

تاریخ تصویب : 93/6/24

تاریخ ابلاغ : 93/6/24

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.