×

قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای معافیت متقابل از پرداخت مالیات بر در آمد موسسات ، حاصل از فعالیتهای کشتیرانی در حمل و نقل بین المللی

قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای معافیت متقابل از پرداخت مالیات بر در آمد موسسات ، حاصل از فعالیتهای کشتیرانی در حمل و نقل بین المللی

قانون-موافقتنامه-بین-دولت-جمهوری-اسلامی-ایران-و-دولت-جمهوری-اسلامی-پاکستان-برای-معافیت-متقابل-از-پرداخت-مالیات-بر-در-آمد-موسسات-،-حاصل-از-فعالیتهای-کشتیرانی-در-حمل-و-نقل-بین-المللی
ماده واحده - موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران ودولت جمهوری اسلامی پاکستان برای معافیت از پرداخت مالیات بر درآمد موسسات ، حاصل از فعالیتهای کشتیرانی در حمل و نقل بین المللی مشتمل بر یک مقدمه و (6) ماده به شرح پیوست تصویب و اجازه مبادله اسناد مصوب آن داده می شود.
بسم الله الرحمن الرحیم
موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای معافیت متقابل از پرداخت مالیات بر در آمد موسسات ، حاصل از فعالیت های کشتیرانی در حمل و نقل بین المللی دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی پاکستان نظر به علائق خود
جهت عقد یک موافقتنامه برای معافیت متقابل از پرداخت مالیات بر درآمد موسسات ، حاصل از فعالیتهای کشتیرانی در حمل و نقل بین المللی به شرح ذیل موافقت نمودند:
ماده 1 - مالیاتهای موضوع موافقتنامه
1 - مالیاتهای موجود که مشمول موافقتنامه حاضر می شود به قرار ذیل می باشد :
الف - در مورد جمهوری اسلامی ایران . مالیات بر در آمد.
ب - در مورد جمهوری اسلامی پاکستان . مالیات بر در آمد، مالیات فوق العاده و سورشارژ.
2 - این موافقتنامه همچنین شامل کلیه مالیاتهایی خواهد بود که علاوه بر مالیاتهای فعلی وضع و برقرار می شود، در صورتی که نوعا نظیر و مشابه آن باشد.
ماده 2 - تعاریف
1 - در موافقتنامه حاضر بجز در مواردی که متن مفهوم دیگری را ایجاب نماید.
الف - اصطلاح "یک دولت متعاهد" و "دولت متعاهد دیگر" حسب مورد متن به ایران یا پاکستان اطلاق می شود.
ب - اصطلاح "موسسه یک دولت متعاهد" عبارت است از موسسه ای که اداره و مدیریت امور آن به طور کامل در قلمرو همان دولت متعاهد صورت می گیرد.
ج - اصطلاح "حمل و نقل بین المللی " عبارت است از هر نوع حمل با کشتی به استثنای مواردی که کشتی صرفا در نقاط واقع در قلمرو یک دولت متعاهد عمل می کند.
د - اصطلاح "فعالیتهای کشتیرانی " عبارت است از فعالیتهای حرفه ای حمل و نقل دریایی مسافر، کالا، موجودات زنده و پست توسط یک کشتی تحت مالکیت یا به هر عنوان مدیریت یک موسسه دولت متعاهد شامل بلیط و دیگر اسناد مشابه برای چنین حمل و نقلی .
2 - در اجرای این موافقتنامه توسط هر یک از دولتین متعاهدین هر اصطلاحی که در آن تعریف نشده باشد دارای همان معنایی است که قوانین جاری مربوط به مالیاتهای موضوع این موافقتنامه در قلمرو آن دولت دارد مگر آنکه مفاد موافقتنامه مفهوم دیگری را ایجاب نماید.
ماده 3 - معافیت متقابل مالیاتی
موسسات یک دولت متعاهد بابت در آمد حاصل از فعالیتهای کشتیرانی در حمل و نقل بین المللی با رعایت تعاریف مندرج در ماده 2 این موافقتنامه از پرداخت مالیات به دولت متعاهد دیگر معاف خواهند بود.
ماده 4 - مشاوره و تبادل اطلاعات متقابل مقامات ذیصلاح دولتین متعاهدین بر اساس رضایت متقابل جهت حل هر نوع اشکال
یا شبهه ناشی از تفسیر یا اجرای این موافقتنامه تلاش خواهند کرد. دولتین متعاهدین همچنین پیرامون نظامهای مالیاتی ، قوانین و مقررات مربوطه به تبادل اطلاعات ضروری مبادرت خواهند ورزید.
ماده 5 - لازم الاجرا شدن موافقتنامه حاضر بعد از مبادله یادداشت کتبی بین دولتین مربوط مبنی بر انجام و رعایت تشریفات قانونی در کشورهای ذیربط لازم الاجرا خواهد بود و مفاد آن از تاریخ یازدهم دی ماه 1367 هجری شمسی برابر با اول ژانویه 1989 به مورد اجرا گذارده خواهد شد.
ماده 6 - فسخ اعتبار موافقتنامه حاضر نامحدود است اما هر یک از دولتین متعاهدین در صورت تمایل به فسخ قرار داد حاضر می تواند با صدور یک اخطار شش ماهه قبلی مراتب را به دولت متعاهد دیگر ابلاغ نماید در این صورت موافقتنامه حاضر از تاریخ اول ژانویه سال متعاقب سالی که اخطار مزبور ابلاغ شده است منقضی می شود.
موافقتنامه حاضر در اسلام آباد به تاریخ 22 اردیبهشت ماه سال 1369 هجری شمسی برابر با روز 12 ماه مه سال 1990 میلادی در دو نسخه اصلی به زبانهای فارسی و انگلیسی که هر دو از اعتبار مساوی برخوردار است منعقد گردید. از طرف دولت جمهوری اسلامی ایران محسن نوربخش وزیر امور اقتصادی و دارایی از طرف دولت جمهوری اسلامی پاکستان احسان الحق پیراجا وزیر مشاور برای امور دارایی ،اقتصاد و برنامه ریزی و توسعه قانون فوق مشتمل بر ماده واحده منضم به موافقتنامه شامل یک مقدمه و شش ماده در جلسه علنی روز چهارشنبه مورخ سوم مهر ماه یک هزار و سیصد و هفتاد مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 14/7/1370 به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 13582

تاریخ تصویب : 1370/07/03

تاریخ ابلاغ : 1370/08/04

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.