×

قانون انحلال صندوق مشترک شهرداریها

قانون انحلال صندوق مشترک شهرداریها

قانون-انحلال-صندوق-مشترک-شهرداریها

وکیل


ماده واحده - به موجب این قانون صندوق مشترک شهرداریها منحل و به مجمع عمومی صندوق فوق اختیار داده می شود که نسبت به تعیین اعضا هیات تصفیه اقدام نماید، هیات تصفیه بر طبق مقررات قانون تجارت و این قانون نسبت به امر تصفیه اقدام خواهد نمود.
تبصره 1 - وزارت کشور مکلف است درآمدهای مشروع این صندوق و درآمدهای حاصل از اجرای قانون لغو عوارض دروازه ای و سایر درآمدهای مرکزی شهرداریها و وجوه حاصل از بازپرداخت وامهای پرداختی صندوق مشترک شهرداریها را طبق آیین نامه ای که حداکثر ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط وزارت کشور تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید به منظور نیل به خودکفایی
بین شهرداریهای کشور توزیع نماید.
تبصره 2 - باقیمانده وامهای تصویبی و پرداخت نشده صندوق مشترک شهرداریها از تاریخ انحلال غیر قابل پرداخت می باشد و اقساط کلیه وامهای پرداختی صندوق مشترک بر طبق قراردادهای منعقده بین شهرداریها و صندوق توسط وزارت کشور وصول خواهد شد تا بر اساس آیین نامه موضوع تبصره یک قانون مورد استفاده قرار گیرد.
تبصره 3 - کلیه اموال و داراییهای صندوق مشترک در تاریخ انحلال به حوزه معاونت امور محلی و عمران شهری وزارت کشور انتقال خواهد یافت .
تبصره 4 - هیات تصفیه موظف است نسبت به انتقال کارکنان صندوق مشترک به وزارت کشور و حتی الامکان در سازمانهای گسترش وزارت کشور و سایر سازمانهای دولتی ، شهرداریها و شرکتهای دولتی اقدام نماید.
تبصره 5 - هیات تصفیه تا پایان کار تصفیه می تواند از مانده وجوه مربوط به اعتبارات بودجه جاری سال 61 صندوق نسبت به انجام هزینه های جاری مربوط به امر تصفیه اقدام نماید.
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده و پنج تبصره در جلسه پنجشنبه دوازدهم آبان ماه یک هزار و سیصد و شصت و دو مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - اکبر هاشمی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/08/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.