×

لایحه قانونی راجع به افزایش تعداد کارکنان کلیه کارخانجات ملی و مصادره شده و برخی از مؤسسات و کارخانجات بخش خصوصی

لایحه قانونی راجع به افزایش تعداد کارکنان کلیه کارخانجات ملی و مصادره شده و برخی از مؤسسات و کارخانجات بخش خصوصی

لایحه-قانونی-راجع-به-افزایش-تعداد-کارکنان-کلیه-کارخانجات-ملی-و-مصادره-شده-و-برخی-از-مؤسسات-و-کارخانجات-بخش-خصوصی

وکیل

شماره 7070 25/4/1359
وزارت کار و امور اجتماعی
لایحه قانونی راجع به افزایش تعداد کارکنان کلیه کارخانجات ملی و مصادره شده و برخی از مؤسسات و کارخانجات بخش خصوصی که درجلسه مورخ 15/4/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد .

ماده واحده – کلیه کارخانجات ، ملی و مصادره شده و همچنین مؤسسات و کارخانجات بخش خصوصی که تعداد شاغلین آنها از 50 نفر به بالا باشد مکلف اند با توجه به قرارداد منضم این لایحه قانونی تعداد کارکنان خود را از 1/5/59 به میزان 5 درصد افزایش دهند .
تشخیص امکانات هر کارخانه و حسن اجرای این قانون با وزارت کار و امور اجتماعی میباشد. اولویت با کارآموزان مراکز آموزش حرفه ای و دیپلمه ها میباشد .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران
قرارداد کار موقت
1- در اجرای ماده واحده مصوب جلسه مورخ ……….شورای انقلاب قرارداد کار بشرح زیر بین ………که دراین قرارداد نامیده میشود از یک طرف و………به شماره شناسنامه ………. صادره از ………. متولد سال ………..فرزند ………. مه کارگر خوانده میشود از طرف دیگر منعقد میگردد .
2- این قرار داد به استناد ماده 32 و تبصره 1ماده 33 قانون کار برای مدت معین تنظیم و مدت آن ششماه از تاریخ ………. لغایت ……….میباشد که پس از انقضای مدت در صورت نیاز به تخصص کارگر تمدید آن برای شش ماه دیگر بلامانع است .
3- کارگر موظف است کلیه امور مربوط به شغل خود را زیر نظر کارفرما یا نماینده او ویا سرپرست مستقیم انجام دهد .
4- ساعات کار عادی روزانه کارگر طبق قانون کار هشت ساعت در روز یا 48 ساعت در هفته تعیین میگردد .
5- دستمزد ثابت روزانه براساس توافق طرفین تعیین میگردد . بدیهی است که این دستمزد از حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار کمتر نخواهد بود .
6- سایر مزایا عبارت است از : هزینه مسکن – کمک خواربار ، طبق مصوبه شورای عالی کار و هیئت وزراء و کمک عائله مندی و همچنین بر خورداری از تعطیلات رسمی و مرخصی سالیانه طبق مقررات قانون کار میباشد .
7- شاغل از تاریخ شروع به کار طبق مقررات قوانین بیمه های تأمین اجتماعی مثل سایر کارگران از بیمه بهره مند میگردد .
8- در صورتیکه شاغل به هر دلیلی از ادامه خدمت درواحد تولیدی منصرف گرددکارفرما میبایستی بدون هیچ قید و شرطی با استعفای طرف قرارداد موافقت نماید .
9- در صورتیکه کارفرما قبل از انقضاء مدت قرارداد بنا به جهاتی نتواند از خدمات طرف قرار داد استفاده نماید با پرداخت 5/2روز دستمزد به ازاء هر ماه خدمت میتواند به خدمت طرف قرارداد خاتمه دهد .
10- در صورت انقضاء مدت قرارداد نیز شاغل مستحق دریافت مزایای مندرج درماده 9 میباشد که با دریافت آن هرگونه ادعای بعدی را درمورد دریافت مزایای اتمام قرارداد از خود سلب مینماید .
11- وزارت کار و امور اجتماعی ناظر بر اجرای دقیق مفاد این قرارداد بوده و درصورت بروز اختلاف بین قرارداد ، واحدهای کار و امور اجتماعی موظف به رسیدگی و تکلیف مستنکف به اجرای مندرجات آن میباشد .
12- اینجانب …………………پس از مطالعه کامل متن قرار داد با شرایط فوق حاضربه همکاری با …………….میباشم و ذیل قرارداد را به منظور قبول و اجرای مفاد آن امضاء مینمایم و صحت امضایم در ذیل مورد گواهی نماینده اداره کار و امور اجتماعی قرار گرفته است .
امضاء کارگر امضاء کارفرما امضاء نماینده اداره کار و امور اجتماعی

نوع : قانون

شماره انتشار : 10339

تاریخ تصویب : 1359/04/15

تاریخ ابلاغ : 1359/05/03

دستگاه اجرایی : وزارت كار و امور اجتماعی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.