×

تصویبنامه در خصوص تراز فیزیکی سیمان و سهمیه طرحهای عمرانی

تصویبنامه در خصوص تراز فیزیکی سیمان و سهمیه طرحهای عمرانی

تصویبنامه-در-خصوص-تراز-فیزیکی-سیمان-و-سهمیه-طرحهای-عمرانی
شماره 17912 /ت 189 ه - 6 / 5 / 1371

سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 28 / 4 / 1371 بنا به پیشنهاد شماره 975 - 7214 –1 مورخ 24/4 / 1371 سازمان برنامه و بودجه و تایید کمیته تخصیص ارز ،به ا ستناد بند ( 10 ) تبصره ( 29 ) قانون بودجه سال 1371 کل کشور تصویب نمود :
1 - تراز فیزیکی سیمان برای هفتاد درصد ( 70 % ) ظرفیت اسمی کارخانه های سیمان به موجب تصمیمهای جلسه مورخ 25 /3 / 71 شورای اقتصاد به شرح زیر و جدول پیوست تعیین می شود .
تبصره 1- سهمیه سیمان تراز فیزیکی هر سال در پایان همان سال منتفی می باشد و مانده مطالبات متقاضیان از محل سهمیه تراز فیزیکی سیمان در هرسال ، به عنوان پیش پرداخت وجه برای سهمیه تراز فیزیکی سال بعد منظور می گردد که از طریق تجدید حواله نسبت به دریافت سیمان اقدام می شود.
تبصره 2- سهمیه طرحهای عمرانی هر دستگاه که اعتبار آن از محل منابع عمومی دولت تامین می گردد ، به شرح جدول پیوست به وزارتخانه ها و سازمانهای ذی ربط اعلام می شود .
تبصره 3- سهمیه انبوه سازی مسکن ( بخش دولتی ) و کارخانه های تولید قطعات پیش ساخته ساختمانی و طرحهای تعاونیها و آن دسته از طرحهای عمرانی که سیمان مورد نیاز آنها در استان تعیین و توزیع می گردد، به سا زما نهای برنامه و بودجه به عنوان دبیرخانه شورای فنی استانها ابلاغ میشود تا بر اساس دستورالعملی که توسط سازمان برنامه و بودجه تهیه و به استانها اعلام میگردد ، از طریق شورای فنی استان توزیع شود.
تبصره 4 - سهمیه سیمان طرحهای عمرانی که اعتبار آنها از محل منابع داخلی واحدهای دولتی و وابسته تامین می شود ،همچنین سرمایه گذاری بخش خصوصی در فصول اطلاعات و ا رتباطهای جمعی ، منابع آب ، برق ، راه و ترابری ، پست و تلگراف و تلفن و آموزش و پرورش در سهمیه طرحهای عمرانی ملی وزارتخانه ها و سازمانهای ذیربط منظور شده است .
تبصره 5- سهمیه تمامی طرحهای تولیدی مربوط به وزارت صنایع که نسبت به دریافت موافقت اصولی از وزارتخانه یا اداره های کل صنایع استانها اقدام می نماید ، به طور یکجا در سهمیه وزارت صنایع منظور می شود . وزارت صنایع باید طی طرح تقسیمی - در مورد موافقتهای اصولی صادره از استان – سهم هر استان را تعیین و به وزارت بازرگانی اعلام نماید تا به اداره های بازرگانی استانها اعلام گردد.
بصره 6 - سهمیه کارخانه های سیمان در دست احداث موضوع تصویبنامه شماره 5114 /م /34 مورخ 6 / 11 / 70 شورای اقتصاد ،در سهمیه وزارت صنایع منظور می شود تا به موجب طرح تقسیمی که از طریق وزارت صنایع به وزارت بازرگانی اعلام می گردد ، به کارخانه های یاد شده تخصیص یابد.
تبصره 7- سهمیه سیمان طرحهای دستگاههای اجرائی و استانها که با کمبود مواجه می شوند ، همچنین موارد پیش بینی نشده توسط سازمان برنامه و بودجه بررسی و با رعایت مقررات از محل سهمیه های جذب نشده و سهمیه شناور ،نسبت به تخصیص آن اقدام می شود .
2 - سیمان مورد نیاز تمامی صنایع سیمان بزوآزبستی از محل مازاد بر هفتاد در صد ( 70 % ) ظرفیت هر کارخانه سیمان با نرخ اعلام شده توسط وزارت صنایع و بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت بازرگانی تامین میشود.
3 - سهمیه سیمان مسکن بخش مردمی ( تک سازی و انبوه سازی ) و صنایع روستایی بخش مردمی با توجه به ضوابط و شاخصهای مورد عمل وزارت بازرگانی توسط آن وزارت برای استانها تعیین و اعلام می شود.
4 - روش توزیع سهمیه های موضوع پیوست این تصویبنامه به شرح زیر می باشد :
الف – در استانها ، شورای فنی استان مسوولیت سهمیه بندی بین متقاضیان ذی ربط رابه عهده دارد .
ب - مسوولیت تامین و توزیع تمامی سهمیه ها به عهده وزارت بازرگانی و در سطح استانها ،اداره های بازرگانی استانها می باشد.
5- گزارش مربوط به عملکرد سیمان باید در دو مقطع شش ماهه جهت جمع بندی و ارائه به رئیس جمهور ،به سازمان برنامه و بودجه ارسال شود .
معاون اول رئیس جمهور – حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 13813

تاریخ تصویب : 1371/04/28

تاریخ ابلاغ : 1371/05/21

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.