وکیل مشتکی عنه قراردادی با موکل خود منعقد نساخته لذا تخلف محرز است

وکیل مشتکی عنه قراردادی با موکل خود منعقد نساخته لذا تخلف محرز است

وکیل-مشتکی-عنه-قراردادی-با-موکل-خود-منعقد-نساخته-لذا-تخلف-محرز-است
شماره : 26 و 25 12/9/1380

در تاریخ 12/9/80 در جلسه فوق العاده دادگاه انتظامی کانون وکلاء بتصدی امضاء کنندگان زیر تشکیل و پرونده تخلف آقای سعید عباچی وکیل دادگستری مطرح و مورد رسیدگی قرار گرفت و بشرح زیر مبادرت به امضاء رای می نماید:
رای دادگاه :
اولا" در خصوص شکایت خانم نصرت توکلی از آقای سعید عباچی دائر بر اینکه با قبول وکالت از مشارالهیا و اخذ وجوهی از مشارالهیا وکالتی تنظیم ننموده و دفاعی بعمل نیاورده است دادسرای انتظامی برای ایشان کیفرخواست صادر و باستناد بند5 ماده 80 و بند3 از ماده 81 آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلاء دادگستری مصوب آذرماه 1334 وزیر دادگستری بعنوان عدم استعفاء و تخلف از قسم ویرا مستحق تعقیب انتظامی دانسته است.
با توجه به اعتراضات وکیل مشتکی عنه که عنوان نموده است مراجعات مکرر بانونصرت توکلی صرفا" بمنظور مشاوره بوده ومبلغ دریافت شده بابت حق المشاوره بوده است و شاکیه با استرداد وجه پرداختی رضایت کامل خود را از وکیل مشتکی عنه اعلام داشته است. بنابراین تخلف ثابت ومحرز نیست با نقض قرار مجرمیت ویرا از تخلف انتسابی تبرئه می نماید. ثانیا" : در مورد شکایت آقای محمد عدلی از آقای سعید عباچی مبنی بر اینکه دعوی تخلیه را بنحو مطلوب مطرح نساخته است. اگرچه دادسرای انتظامی تخلف وکیل را با بند3 ماده 81 آئین نامه منطبق و بعنوان تخلف از قسم تشخیص داده است بنظر دادگاه تخلف وکیل انطباقی با ماده استنادی دادسرا ندارد لیکن با توجه به اینکه وکیل مشتکی عنه قراردادی با موکل خودمنعقد نساخته است تخلف وکیل در این حد بنظر دادگاه ثابت و محرز است. مستندا" به شق 4 ذیل ماده 80 آئین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلاء دادگستری مصوب آذرماه 1334 وزیر دادگستری و با رعایت تخفیف به لحاظ وضع خاص وی مستندا" به ماده 83 همان آئین نامه با یک درجه تخفیف آقای سعید عباچی را به توبیخ با درج در روزنامه رسمی ومجله کانون محکوم می نماید.
رئیس دادگاه انتظامی کانون وکلا

مرجع :
روزنامه رسمی شماره 16588 مورخ 5/11/1380

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 26

تاریخ تصویب : 1380/09/12

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.