×

ئین نامه نحوه مصرف اعتبارات ردیف 113544 ( وزارت فرهنگ و اموزش عالی ـ سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران)قسمت چهارم قانون بودجه سال 1362

ئین نامه نحوه مصرف اعتبارات ردیف 113544 ( وزارت فرهنگ و اموزش عالی ـ سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران)قسمت چهارم قانون بودجه سال 1362

ئین-نامه-نحوه-مصرف-اعتبارات-ردیف-113544-(-وزارت-فرهنگ-و-اموزش-عالی-ـ-سازمان-پژوهشهای-علمی-و-صنعتی-ایران)قسمت-چهارم-قانون-بودجه-سال-1362

وکیل


شماره 3168 14/2/1362
وزارت فرهنگ و اموزش عالی
هیات وزیران در جلسه مورخ 14/2/1362 بنا به پیشنهاد شماره3311/252/21 مورخ 31/1/1362 وزارت فرهنگ و اموزش عالی و نامه شماره 850/82/1786 ـ 1 مورخ 11/2/1362 سازمان برنامه و بودجه و رونوشت نامه شماره 24/3068 /905 ـ 8/2/1362 وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد بند ب تبصه 30 قانون بودجه سال 62 آئین نامه نحوه مصرف اعتبارات ردیف 113544 ( وزارت فرهنگ و اموزش عالی ـ سازمان پژوهشهای علمی و صنعتی ایران)قسمت چهارم قانون مذکور را مشتمل بر 21 ماده و 6 تبصره به شرح زیر تصویب نمودند:
ماده 1 ـ اعتبارات ردیف 113544 ( وزارت فرهنگ و اموزش عالی ـ سازمان پژژهشهای علمی و صنعتی ایران ) مندرج در قانون بودجه سال 1362 به منظور حمایت از مبتکرین و مخترعین و محققین مسائل علمی و صنعتی در قالب اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه سازمان مذکور بشرح مفاد این آئین نامه قابل مصرف میباشد.
تبصره ـ خرید هرگونه ساختمان و زمین اعتبار جاری موضوع این آئین نامه مجاز نمی باشد.
ماده 2 ـ اعتبار عمرانی موضوع این آئین نامه تحت عنوان «طرح تکمیل و تجهیز مرکز تحقیقات پژوهشهای علمی و صنعتی » به استثنای آن قسمت از اعتباراتی که بموجب موافقتنامه مبادله شده بین سازمان برنامه و بودجه به منظور خرید تجهیزات ازمایشگاهی و کارگاهی جهت مرکز مزبور اختصاص می یابد ، صرفا تابع عمومی دولت می باشد.
تبصره ـ هرگونه تغییر در مواد هزینه مربوط به خرید تجهیزات ازمایشگاهی و کارگاهی موضوع موافقتنامه فوق نیز تابع مقررات عمومی دولت می باشد .
ماده 3 ـ اعتبار جاری موضوع این آئین نامه به تفکیک مواد هزینه توسط سازمان تعیین و پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه و نیز آن قسمت از اعتباراتی که به منظور خرید تجهیزات ازمایشگاهی و کارگاهی در موافقتنامه موضوع ماده 2 منظور میشود با رعایت مفاد این آئین نامه قابل مصرف می باشد.
ماده 4 ـ افزایش اعتبار هر یک از سرفصلهای مواد هزینه موضوع اعتبار جاری ماده 3 این آئین نامه به استثنای سرفصل مواد پرسنلی که قابل افزایش نیست از محل کاهش اعتبار سایر سرفصلها مشروط بر انکه در جمع اعتبار جاری موضوع این آئین نامه تغییری حاصل نشود بشرح زیر مجاز می باشد :
الف ـ تا 20% با موافقت ریاست شورای سرپرستی سازمان و اطلاع سازمان برنامه و بودجه و وزارت امور اقتصادی و دارایی.
ب ـ مازاد بر 20% به پیشنهاد شورای سرپرستی سازمان و تایید وزیر فرهنگ و اموزش عالی و مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه.
ماده 5 ـ وجوه لازم برای انجام هزینه های سازمان در مرکز با توجه به موافقتنامه های موضوع ماده 3 این آئین نامه و در حدود اعتبارات تخصیص یافته براساس دستور ریاست شورای سرپرستی شورای و درخواست وجه مسئول امور مالی سازمان که قبلا باید از طرف ریاست شورای سرپرستی به وزارت امور اقتصادی و دارایی معرفی شده باشد به حسابهای جداگانه نزد بانک مرکزی ایران که از طریق خزانه افتتاح شده یا مشود واریز خواهد شد ، برداشت از حسابهای مذکور با امضای مشترک ریاست شورای سرپرستی یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی سازمان مجاز می باشد.
ماده 6 ـ اعتبارات مورد نیاز برای پرداخت هزینه های جاری موضوع ماده 3 این آئین نامه در استانها در حدود اعتبارات تخصیص یافته هر سه ماه یک بار با امضای مشترک ریاست شورای سرپرستی یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی سازمان به مراکز سازمان در استانها ابلاغ میشود.
ماده 7 ـ سازمان مکلف است برای پرداخت هزینه های خود در هر استان بنا به تشخیص ریاست شورای سرپرستی سازمان نزد یکی از شعب بانک ملی ایران به معرفی خزانه حسابهای بانکی افتتاح نماید . برداشت از حسابهای بانکی موضوع این ماده با امضای سرپرست و مسئول امور مالی مرکز استان مجاز می باشد.
ماده 8 ـ برای پرداخت هزینه های واحدهای تابعه سازمان در استانها تنخواه گردان متناسب از محل اعتبارات ابلاغی با درخواست مشترک سرپرست و مسئول امور مالی مرکز استان و تشخیص مسئول امور مالی سازمان به حساب بانکی مربوط واریز میشود مشروط بر انکه میزان این تنخواه گردان حداکثر از 30% اعتبار ابلاغی مربوط تجاوز ننماید، پرداختهای بعدی در حدود اعتبار الاغی در قبال ارائه اسناد هزینه مجاز می باشد.
ماده 9 ـ مسئولیت تشخیص و تعهد و تسجیل و صدور حواله بعهده ریاست شورای سرپرستی سازمان یا مقام مجاز از طرف ایشان
می باشد.
ماده 10 ـ مسئول امور مالی سازمان بنا به پیشنهاد ریاست شورای سرپرستی سازمان و موافقت و حکم وزیر فرهنگ و اموزش عالی منصوب میشود و مسئولیت درخواست وجه، تامین اعتبار ، پرداخت هزینه ها و نگهداری حسابها و حفظ اسناد و مدارک مالی ، وجوه هزینه ها و اوراق بهادار و اموال سازمان در سطح کشور بعهده دارد.
تبصره ـ مسئول امور مالی مرکز هر استان بنا به پیشنهاد سرپرست مرکز استان و با حکم رئیس سازمان منصوب میگردد و عهده دار مسئولیتهای مندرج در این ماده در مورد ابوابجمعی خود میباشد.
ماده 11 ـ هرگونه پرداخت بمنظور حمایت از مبتکرین و مخترعین و محققین مسائل علمی و صنعتی طبق ضوابطی خواهد بود که به پیشنهاد شورای سرپرستی سازمان به تصویب وزیر فرهنگ و اموزش عالی خواهد رسید.
ماده 12 ـ اسناد هزینه های انجام شده با رعایت مفاد این آئین نامه پس از تنظیم و گواهی مسئولین مربوط در مرکز و استانها با امضای مشترک ریاست شورای سرپرستی یا مقام مجاز از طرف ایشان و مسئول امور مالی سازمان در مرکز بشرح زیر قابل احتساب به هزینه قطعی می باشد.
الف ـ اسناد مربوط به خدمات قراردادی پس از گواهی انجام خدمت توسط مسئولین مربوط.
ب ـ اسناد هزینه ، صورت وضعیت ها ، صورت حسابها و گزارشات مربوط به قراردادهای سازمان پس از تایید هیات علمی سازمان.
پ ـ اسناد مربوط به هزینه های حق الحضور در جلسات و حق المشاوره و نیز هگونه وجهی که از محل مواد سرفصل پرداختهای انتقالی هزینه میگردد با اخذ رسید از گیرندهوجه و تایید مقام تشخیص دهنده .
ت ـ اسناد هزینه مربوط به خرید کالا یا ضمیمه نمودن فاکتور یا صورتحساب خرید کالا و قبض انبار با صورت مجلس تحویل کالا.
تبصره ـ در مورد هزینه های ناشی از اجرای قراردادها اصل قرارداد باید ضمیمه اسناد هزینه باشد.
ماده 13 ـ رعایت مفاد تبصره 31 قانون بودجه سال 1362 برای سازمان در سال 1362لازم الرعایه می باشد.
ماده 14 ـ سازمان مکلف است جداول حقوق و میزان فوق العاده های مستخدمین خود را ظرف مدت سه ماه از تاریخ تصویب این آئین نامه به تصویب شورای حقوق و دستمزد برساند.
ماده 15 ـ کلیه اموال و تاسیسات که از محل اعتبارات موضوع این آئین نامه خریداری یا ایجاد میشود جزء اموال دولتی محسوب میگردد.
سازمان مجاز است آن قسمت از تجهیزات و لوازم مورد نیاز مبتکرین و محققین و مخترعین طرف قرارداد را طبق مقررات و ضوابط مورد عمل سازمان تهیه و موقتا و بطور امانت در اختیار طرف قرارداد قرار دهد.
تبصره 1 ـ طرف قرارداد از لحاظ حفظ و نگهداری استفاده صحیح و اعاده بموقع اموال سازمان که موقتا و بطور امانت در اختیار او گذاشته شده است در قبال سازمان مسئول میباشد.
تبصره 2 ـ انتقال بلاعوض اموال خریداری شده از محل اعتبارات مربوط به پرداختهای انتقالی موضوع اعتبار جاری ماده 3 این آئین نامه به تشخیص و تصویب شورای سرپرستی بعنوان تمام یا قسمتی از کمک و حمایت از مخترعین و مبتکرین و محققین مجاز می باشد :
ماده 16 ـ کلیه درامدهای سازمان مشمول مفاد بندهای (ت) و (ث) تبصره 75 قانون بودجه سال 1362 می باشد.
ماده 17 ـ نحوه و نصاب انجام معاملات از محل اعتبارات موضوع ماده (3) این آئین نامه بشرح زیر می باشد :
الف ـ معاملات جزئی حداکثر تا مبلغ 5000000 ریال به تشخیص و مسئولیت مامور خرید.
ب ـ معاملات متوسط بیش از مبلغ 5000000 ریال تا حداکثر 2000000 ریال به تشخیص مامور خرید و تایید معاون اداری و مالی مرکز یا مراکز استان حسب مورد.
پ ـ معاملات عمده بیشتراز مبلغ 2000000 ریال علاوه بر تشخیص و مسئولیت معاون مالی و اداری مراتب باید به تایید شخص ریاست شورای سرپرستی سازمان برسد.
ماده 18 ـ شورای سرپرستی سازمان موظف است از طریق حسابرسی داخلی و یا اعزام مامور به واحدهای تابعه خود در مرکز و شهرستانها بمنظور حصول اطمینان از صحت و حسن جریان امورمالی مستمرا نظارت نماید.
ماده 19 ـ رسیدگی و یا ممیزی اسناد حسابهای سازمان تابع مقررات قانون دیوان محاسبات و آئین نامه اجرائی آن می باشد.
مده 20 ـ کلیه وجوه مصرف نشده در حسابهای بانکی سازمان در مرکز و استانها حداکثر تا پایان فروردین ماه سال 1363 باید بحساب خزانه واریز گردد.
ماده 21 ـ در اجرای تبصره 41 قانون بودجه سال 1362 سازمان مکلف است هر سه ماه یکبار گزارش عملیات مالی خود را همراه با گزارش توجیهی از طریق وزیر فرهنگ و اموزش عالی به نخست وزیر جهت تقدیم به مجلس شورای اسلامی ارسال نماید.
نخست وزیر ـ میر حسین موسوی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1362/02/14

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.