فقط از وجود ائمه محترم جمعه , فرمانداران ویا بخشداران شورای اسلامی دعوت به عمل آید تا به مقتضای ایام به ایراد سخنرانی بپردازد

فقط از وجود ائمه محترم جمعه , فرمانداران ویا بخشداران شورای اسلامی دعوت به عمل آید تا به مقتضای ایام به ایراد سخنرانی بپردازد

فقط-از-وجود-ائمه-محترم-جمعه-,-فرمانداران-ویا-بخشداران-شورای-اسلامی-دعوت-به-عمل-آید-تا-به-مقتضای-ایام-به-ایراد-سخنرانی-بپردازد

وکیل


بسمه تعالی
تاریخ17/7/72 شماره دادنامه128 کلاسه پرونده72/73
مرجع رسیدگی : هیات عمومی دیوان عدالت اداری.
شاکی . مسئول دفتر تبلیغات اسلامی شهرستان فومن.
موضوع شکایت و خواسته . ابطال بخشنامه شماره 101/64551/2 _ 27/10/71 مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان.
مقدمه . شاکی طی شکایت نامه تقدیمی اعلام داشته است مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در دهه فجر سال 71 طی بخشنامه مورد شکایت اعلام داشته که در رابطه با دعوت از سخنرانی جهت واحدهای آموزشی و یا ادارات آموزش و پرورش فقط از وجود ائمه جمعه فرمانداران , بخشداران و نمایندگان مجلس شورای اسلامی استفاده شود تقاضا می شود اعلام داریدکه بخشنامه فوق طبق کدام ضابطه صادر شده است و در صورت غیر قانونی بودن بخشنامه مورد اشاره انتظار بررسی می رود مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان در پاسخ بشکایت مذکور طی نامه شماره 104/26780/1 _ 30/6/72 اعلام داشته اند : بخشنامه استنادی دفتر تبلیغات تنها جنبه ارائه طریق و روش بهتر برگزار کردن و استفاده مطلوبه و بهینه کردن از ایام مبارکه دهد فجر مدنظر بوده است نه اینکه از سایر بزرگواران روحانی در مدارس استفاده نگردد ثانیاً بخشنامه مورد شکایت طی بخشنامه 100/997 _ 11/11/71 نسخ شده است.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست حجه السلام و المسلمین محمدرضا عباسی فرد و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره باتفاق آرا بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.
رای
علاوه بر اینکه بخشنامه مورد اعتراض متضمن قواعد آمره و موجد حق و تکلیف نیست و بدین جهت از مصادیق مقررات ونظامات دولتی محسوب نمی شود اساساً با فسخ آن بشرح بخشنامه مورخ 11/11/71 موردی برای رسیدگی و اظهار نظر نسبت به اعتراض بر مبنای ضوابط و شرایط مقرر در ماده 25 قانون دیوان عدالت اداری وجود ندارد.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
محمد رضا عباسی فرد
-------------------------------------
شماره 101/64551/2 -_ 27/10/71
بسمه تعالی
جمهوری اسلامی ایران
وزارت آموزش و پرورش
اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن
به : اداره آموزش و پرورش شهرستان ناحیه / منطقه
از : اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان
سلام علیکم
احتراماً نظر به اینکه در ایام دهه مبارکه فجر و چهاردهمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و به تناسب روزهای مختلف در واحدهای آموزشی و یا اداره آموزش و پرورش محققاً مراسم سخنرانی پیرامون مسائل مختلف و در رابطه با همین ایام خجسته و فرخنده برگزار می گردد. لذا شایسته است نظارت فرمایید که فقط از وجود ائمه محترم جمعه , فرمانداران ویا بخشداران شورای اسلامی استفاده شده و از این برادران بزرگوار دعوت به عمل آید تا به مقتضای ایام برای همکاری عزیز و دانش آموزان گرامی به ایراد سخنرانی بپردازد نیاز توجه و پی گیری مستمری که در این زمینه معمول خواهید فرمود قبلاً تشکر می نماید.
مدیر کل آموزش و پرورش استان گیلان
راسخ نژاد
شماره : 825/35668/2 تاریخ : 4/11/71
رونوشت : جهت اطلاع و اقدام لازم به کلیه واحدهای آموزشی ارسال میگردد. مقتضی مدیران محترم در صورت نیاز به سخنران حداقل دو روز جلوتر با اداره هماهنگی نمایند.
احمد هدایت پناه
از طرف رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان فومن

گیرندگان رونوشت … ریاست محترم اداره همکاران محترم امور تربیتی _ معاونین محترم _ کاردان فرهنگی فرمانداری محترم جهت استحضار.

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 128

تاریخ تصویب : 1372/07/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.