آئین نامه اجرائی تصویبنامه قانونی مورخ 42 7 13 راجع به استملاک اتباع بیگانه در ایران

آئین نامه اجرائی تصویبنامه قانونی مورخ 42 7 13 راجع به استملاک اتباع بیگانه در ایران

آئین-نامه-اجرائی-تصویبنامه-قانونی-مورخ-42-7-13-راجع-به-استملاک-اتباع-بیگانه-در-ایران
شماره 2737 44/5/6
در اجرای ماده 3 تصویبنامه قانونی مورخ 13/7/42 راجع باستملاک اتباع بیگانه در ایران آئین نامه شماره 17810/6 مورخ 23/10/42 لغو و آئین نامه اجرائی تصویبنامه مذکور بشرح زیر تصویب می شود :
ماده 1 - بیگانگانی که به منظور سیاحت و استفاده ییلاقی مسافرتهای منظم فصلی در سنوات متعدد و متوالی به ایران می نمایند هرگاه بخواهند د رایران محلی برای سکونت شخصی خریدرای نمایند باید به ترتیب زیر اقدام نمایند.
ماده 2 - متقضایان تقاضای خود را که باید حاوی نکات زیرباشد:
الف - نام نام خانوادگی و محل اقامت و رونوشت شناسنامه یا رونوشت برگ هویت .
ب - تابعیت فعلی و در صورت تغییر تابعیت تابعیت اصلی .
ج - مشخصات کامل محل مورد تقاضای خود را در استانها و فرمانداریهای کل به استانداری یا فرمانداری کل و در تهران به دفتر نخست وزیر تسلیم نمایند.
استانداران یا فرمانداران کل بر حسب مورد تقاضای اصلیه را حداکثر در ظرف یک ماه با نظر شورای امنیت محل رسیدگی نموده و نتیجه را به نخست وزیری ارسال می دارند.
کلیه تقاضاهای واصله به مرکز و استانها در کمیسیونی مرکب از نماینگان نخست وزیری وزارتخانه های کشور ، دادگستری ، امور خارجه در نخست وزیری مورد رسیدگی قرار گرفته و برای تصویب نهائی به هیئت وزیران تقدیم می شود تصمیم کمیسیون در مورد تقاضا قطعی است .
ماده 3 - در صورتیکه تقاضا مورد تصویب هئیت وزیران قرار گیرد مراتب توسط دفتر نخست وزیری به متقاضی و اداره ثبت کل و در شهرستانها به استانداری یا فرمانداری کل اعلام می شود. اداره ثبت کل مکلف است مراتب را حداکثر در ظرف یک هفته به اداره ثبت محل ابلاغ نماید.
ماده 4 - خریدار مکلف است ثمن مورد معامله را از طریق انتقال یا فروش ارز بوسیله یکی از بانکهای مجاز تحصیل نماید. دفاتر اسناد رسمی مکلفند هنگام انجام معامله گواهی بانک مجاز را از خریدار مطالبه و مراتب را با ذکر مشخصات در سند قید نمایند.
وزیر امور خارجه وزیر کشور
به تاریخ پنجم مرداد ماه 1344

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 5960

تاریخ تصویب : 1344/05/05

تاریخ ابلاغ : 1344/05/18

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.