×

قانون اصلاح بعضی از مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان قانون اصلاح بعضی از مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان

قانون اصلاح بعضی از مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان قانون اصلاح بعضی از مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان

قانون-اصلاح-بعضی-از-مواد-قانون-تشکیل-شرکت-سهامی-معادن-مس-سرچشمه-کرمان-قانون-اصلاح-بعضی-از-مواد-قانون-تشکیل-شرکت-سهامی-معادن-مس-سرچشمه-کرمان ْ
ماده واحده - مواد 1و 6 و 8 و 9 قانون تشکیل معادن مس سرچشمه کرمان مصوب اسفند ماه 1350 به شرح زیر اصلاح می شود.
1 - ماده یک به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 1 - به دولت اجازه داده می شود به منظور استخراج و بهره برداری از معادن مس ایران و تولید محصولات پر عیار سنگ مس و فلز مس و تصفیه آن و محصولات فرعی و وابسته مس و توزیع و فروش محصولات مزبور و انجام هر گونه عملیات تولیدی و معاملات بازرگانی مربوط به امور مذکور شرکتی به نام شرکت ملی صنایع مس ایران که در این قانون به اختصار شرکت نامیده می شود تشکیل دهد. این شرکت وابسته به وزارت صنایع و معادن می باشد. از تاریخ تصویب این قانون نام شرکت سهامی معادن مس ، سرچشمه کرمان به شرکت ملی صنایع مس ایران تغییر و کلیه وظایف و اختیارات و دارایی و تعهدات و کارکنان شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان به شرکت مذکور منتقل می شود.
2 - ماده 6 به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 6 - مجمع عمومی شرکت از وزیر صنایع و معادن وزیر امور اقتصادی و دارایی ، وزیر کار و امور اجتماعی ، وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس کل بانک مرکزی ایران تشکیل می گردد. ریاست مجمع عمومی با وزیر صنایع و معادن خواهد بود.
3 - بند زیر به عنوان بند "د" به ماده 8 اضافه می شود.
بند "د" - تشکیل شرکتهای صنعتی و معدنی مربوط به امور مذکور در ماده یک و یا مشارکت در این قبیل شرکتها با توجه به مقررات مربوط. نحوه انتقال سهام این گونه مشارکت ها با توجه به مقررات مربوط.
4 - ماده 9 به شرح زیر اصلاح می شود:
ماده 9 - اساسنامه شرکت ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون از طرف وزارت صنایع و معادن و تهیه و پس از تایید مجمع عمومی شرکت و تصویب کمیسیونهای استخدام ، امور اقتصادی و دارایی و صنایع و معادن مجلسین به مورد اجرا گذارده خواهد شد. هر نوع تغییر اساسنامه نیز به طریق فوق انجام خواهد شد. تا زمانی که اساسنامه شرکت به تصویب نرسیده است اساسنامه فعلی شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان معتبر خواهد بود.
اساسنامه شرکتهای دولتی که طبق بند "د" ماده 8 این قانون تشکیل می شود و همچنین تغییرات اساسنامه آنها با تایید مجمع عمومی شرکت ملی صنایع مس ایران و تصویب هیات وزیران به مورد اجرا گذارده می شود.
سایر مواد قانون تشکیل شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان مصوب اسفند ماه 1350 کماکان به اعتبار خود باقی است و در هر مورد که در مواد قانون مزبور و دیگر قوانین از شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان نام برده شده است به شرکت ملی صنایع مس ایران تبدیل می شود.
قانون فوق مشتمل بر یک ماده پس از تصویب مجلس سنا در جلسه روز دوشنبه 12 /4/2535، در جلسه روز پنجشنبه هفدهم تیر ماه دو هزار و پانصد و سی و پنج شاهنشاهی به تصویب مجلس شورای ملی رسید.
رییس مجلس شورا ملی - عبدالله ریاضی




نوع : قانون

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1355/04/17

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.