لایحه قانونی تمدید مدت مذکور در لایحه قانونی مربوط به پرداخت تعهدات و هزینه های پروژه بندر عباس و تکمیل بندر موقت چاه بهار و هزینه های خاص عمرانی و اضطراری استانها و آئین نامه اجرائی مربوط

لایحه قانونی تمدید مدت مذکور در لایحه قانونی مربوط به پرداخت تعهدات و هزینه های پروژه بندر عباس و تکمیل بندر موقت چاه بهار و هزینه های خاص عمرانی و اضطراری استانها و آئین نامه اجرائی مربوط

لایحه-قانونی-تمدید-مدت-مذکور-در-لایحه-قانونی-مربوط-به-پرداخت-تعهدات-و-هزینه-های-پروژه-بندر-عباس-و-تکمیل-بندر-موقت-چاه-بهار-و-هزینه-های-خاص-عمرانی-و-اضطراری-استانها-و-آئین-نامه-اجرائی-مربوط
شماره 7248 25/4/1359
لایحه قانونی تمدید مدت مذکور در لایحه قانونی مربوط به پرداخت تعهدات و هزینه های پروژه بندر عباس و تکمیل بندر موقت چاه بهار و هزینه های خاص عمرانی و اضطراری استانها و آئین نامه اجرائی مربوط که درجلسه مورخ 21/4/59 بتصویب شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران رسیده است بپیوست ابلاغ میگردد .

ماده واحده – مدت مذکور در لایحه قانونی مربوط به پرداخت تعهدات و هزینه های بندر عباس و تکمیل بندر موقت چاه بهار و هزینه های خاص عمرانی و اضطراری استانهامصوب 29/8/59 تا پایان سال 59 با همان شرایط تمدید میگردد .
تبصره – آئین نامه اجرائی مربوط به شرح پیوست به تصویب رسید .

آئین نامه اجرائی پروژه بندر عباس و تکمیل بندر موقت چاه بهار
1- جهت تسریع و تسهیل در کسب مجوزهای لازم برای انعقاد قرارداد از طریق مناقصه تبصره ای باین شرح در بند ( ب ) ماده 1 پیش بینی شده است .
تبصره - درمواردیکه مبلغ مورد پیمان بیش از یکصد میلیون ریال بوده و قرارداد میبایستی از طریق ترک مناقصه انجام گردد تصویب وزیر مسکن و شهرسازی جایگزین تصویب نامه هیئت وزیران خواهد گردید .
2- درمورد اعتبارات مصوبه شورای انقلاب اصلاحیه ای بشرح زیر در ماده 2 آئین نامه ، پیش بینی شده است .
اعتبارات واگذاری شده برای این جمعاً 7000میلیون ریال میباشد که مبلغ 500 ریال آن برای اجرای طرح چابهار و مبلغ 6500 میلیون ریال آن برای اجرای طرح واسطه بند عباس اختصاص داده شده . از آنجا که ماشین آلات خریداری شده و مستقر درچابهار میبایست تا تعیین تکلیف نهائی آنها و برای جلوگیری از خسارات احتمالی تعمیر و نگهداری گردند ، علیهذا مجری طرحهای عمرانی نداجا میتواند در صورت عدم تکافوی اعتبار واگذار شده ، جهت اجرای طرح چابهار هزینه های فوق الذکر را از محل اعتبارات مربوطه به طرح واسطه بندر عباس تأمین نماید .
3 - افتتاح حسابهای بانکی در داخل و خارج کشور درماده 4 و تبصره آن بشرح زیر پیش بینی شده است .
مجری طرحهای عمرانی میتواند هریک از انواع حسابهای زیر را که مقتضی بداند برای انجام دریافتها و پرداختهای مربوط به این پروژه افتتاح نماید :
الف – حسابهای مربوط به اعتبارات پروژه در بانک مرکزی ایران .
ب- حسابهای مربوط به خریدهای محلی در خارج از کشور در شعبه یکی از بانکهای ایرانی و یا در صورت عدم وجود بانک ایرانی در هر بانک خارجی که از نظر سهولت اجرای پروژه ارجح تر باشد .
ج- حسابهای فرعی مشترک در هر بانکی که صلاح بداند .
تبصره – مجری طرحهای عمرانی نداجا میتواند در صورت لزوم خرید های خارجی را از طریق گشایش اعتبار از حساب مندرج در بند الف فوق نیز انجام دهد .
1- در ماده 10 بخش سوم از آئین نامه اجرائی با توجه باینکه قسمتی از تجهیزات و ماشین آلات تا بحال خریداری و به کارگاهها حمل شده و احتمالا قسمتهای دیگری برای تکمیل پروژه ضروری است که درحال حاضر ورود آنها ممنوع یا مستلزم کسب مجوزهای خاص است ، با تصویب مقام وزارت مسکن و شهرسازی مجوز ورورد آنها بشرح زیر پیش بینی گردیده است .
کلیه اجناس اعم از کالا ، ماشین آلات ، ادوات ، تدارکات وغیره که برای ادامه و تکمیل طرح ضروری میباشد و ورود آنها ممنوع و یاتحت شرایط خاصی مجاز است ، منحصراً با کسب موافقت قبلی وزارت مسکن و شهرسازی بطور مستقیم یا توسط پیمانکار خریداری و وارد گردد .
2- در ماده 11 بخش چهارم خدمات تشریفات مربوط به گشایش اعتبار اسنادی لازم ، بشرح زیر پیش بینی شده است .
به مجری طرحهای عمرانی اجازه داده میشود که برای پرداخت تعهدات خود مستقیماً از طریق بانک مرکزی ایران اقدام به افتتاح اعتبار اسنادی لازم بنماید بانک مرکزی طرفاً بدرخواست مجری طرحهای عمرانی نداجا و بدون کسب مجوزهای معمول اقدام به افتتاح اعتبار اسنادی خواهد کرد .
شورای انقلاب جمهوری اسلامی ایران

نوع : قانون

شماره انتشار : 10341

تاریخ تصویب : 1359/04/21

تاریخ ابلاغ : 1359/06/05

دستگاه اجرایی : وزارت مسكن و شهرسازی -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.