تصویبنامه راجع به چگونگی استملاک اتباع بیگانه که بدون داشتن پروانه اقامت دایمی به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند

تصویبنامه راجع به چگونگی استملاک اتباع بیگانه که بدون داشتن پروانه اقامت دایمی به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند

تصویبنامه-راجع-به-چگونگی-استملاک-اتباع-بیگانه-که-بدون-داشتن-پروانه-اقامت-دایمی-به-کشور-جمهوری-اسلامی-ایران-مسافرت-می-نمایند

وکیل


شماره 11302 /ت 15911 هـ 16/9/1374

وزرات مسکن و شهر سازی ـ وزارت امور خارجه ـ وزارت کشور
هیات وزران در جلسه مورخ 1/9/1374 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت امور خارجه و وزارت مسکن و شهر سازی و در اجرای تصویبنامه راجع به استملاک اتباع بیگانه در ایران ـ مصوب 13/7/1342ـ و آئین نامه اجرائی آن ـ مصوب 6/5/1344 ـ و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نسبت به چگونگی استملاک اتباع بیگانه که بدون داشتن پروانه اقامت دایمی به کشور جمهوری اسلامی ایران مسافرت می نمایند تصویب نمود :
1 ـ به وزارت مسکن و شهرسازی اجازه داده می شود برای احداث و فروش حدود پنج هزار واحد مسکونی ، به اتباع خارجی مسلمان در شهر مشهد و شهر جدید گلبها را از طریق شرکتهای وابسته خود به طور مستقیم یا مشارکت اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی یا خارجی غیر دولتی ، با رعایت سایر قوانین مربوط اقدام نماید .
2 ـ متقاضیان استملاک موظفند تقاضای خود را که حاوی نکات زیر خواهد بود به طور مستقیم یا از طریق نمایندگی های وزارت امور خارجه به وزارت مسکن و شهرسازی تسلیم نماید .
الف ـ نام و نام خانوادگی و محل اقامت و رونوشت شناسنامه یا رونوشت برگ هویت .
ب ـ مشخصات کامل محل مورد تقاضا .
3 ـ اختیار رسیدگی ، تصویب و صدور مجوز استملاک مذکور در مواد 2 و 3 آئین نامه اجرائی موضوع تصویبنامه یاد شده در زمینه موارد مندرج در این تصویبنامه به کمیسیونی مرکب از وزرای امور خارجه ، کشور ، اطلاعات و مسکن و شهر سازی واگذار می گردد تا پس از بررسی تقاضا و ضمایم آن و سایر مدارک لازم نسبت به مورد تصمیم گیری نماید . ملاک تصویب در کمیسیون مذکور موافقت اکثریت وزرای عضو کمیسیون است . مصوبات کمیسیون پس از تایید رییس جمهور لازم الاجرا است و با رعایت ماده 19 آئین نامه داخلی هیات دولت قابل صدور خواهد بود .
تبصره ـ در واگذاری واحدهای مسکونی موضوع بند (1) این تصویبنامه ، تعادل در ترکیب جمعیتی اتباع خارجی و ایرانی اسکان یافته در هر محل ، باید رعایت شود .
4 ـ سایر مواردی که در این تصویبنامه پیش بینی نگردیده است ، از جمله انتقال اداری یا قهری مطابق مقررات قبلی خواهد بود .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار :

تاریخ تصویب : 1374/09/01

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی : وزارت كشور - وزارت مسكن و شهرسازی - وزارت امور خارجه -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.