تصویبنامه راجع به مصوبات تکمیلی و اصلاحی در موردکارکنان داوطلب اعزام به جبهه

تصویبنامه راجع به مصوبات تکمیلی و اصلاحی در موردکارکنان داوطلب اعزام به جبهه

تصویبنامه-راجع-به-مصوبات-تکمیلی-و-اصلاحی-در-موردکارکنان-داوطلب-اعزام-به-جبهه شماره 128042 /ت 274 18 / 4 / 1367
سازمان امور اداری و ا ستخدامی کشور
هیات وزیران در جلسه مورخ 7 / 2 / 1367 در مورد کارکنان داوطلب اعزام به جبهه ،پیرو تصویبنامه شماره 64330 مورخ 14 / 8 / 66 سازمان امور اداری و استخدامی کشور موارد زیر را تصویب نمودند:

ماده 1- کارکنانیکه داوطلبانه در خطوط مقدم جبهه خدمت نمایند بازاءهر 18 ماه خدمت متوالی و غیر متوالی یک گروه و یا رتبه یا عناوین مشابه و حداکثر تا دو گروه علاوه بر گروهی که در طول خدمت براساس شرایط احراز و ظوابط مربوط استحقاق آنرا دارند به آنان اعطاء میگردد جنبه تشویقی داشته و مانعی در روند ارتقاءگروه استحقاقی آنان داشته و مانعی در روند ارتقاءگروه استحقاقی آنان ایجاد نخواهد کرد .
تبصره 1- مدت زمان خدمت داوطلبانه در خط مقدم جبهه از نظر ارتقاءگروه و یا رتبه و یا عناوین مشابه دیگر با توجه به طرح سا بقه بندی مشاغل مربوط بعنوان تجربه مربوط دو برابر محسوب میگردد و برای مشاغل قابل ارزیابی با یکی ا ز طرحهای امتیازی طبقه بندی مشاغل بازاءهر ماه خدمت یک امتیاز و حداکثر 20 امتیاز بجمع امتیازات افزوده میگردد.
تبصره 2- کارکنانیکه در آخرین گروه یا رتبه و یا عناوین مشابه جدول مربوط قرار دارند و ارتقاءمذکور برای آنها قابل اعمال نباشدمعادل 6% میزان حقوق وفوق العاده شغل و یا اجرت و فوق العاده مخصوص و یا دستمزد و مزا یای مستمر شغلی به حقوق و مزایای آنان افزوده میگردد، مشروط بر اینکه از حداکثر ارقام مندرج در جدول ماده 32 قانون استخدام کشوری و سایر جداول قانونی مورد عمل دستگاههای ذیربط تجاوز نکند و کسر 18 ماه خدمت نیز به تناسب قابل احتساب میباشد.
تبصره 3 – کارگران مشمول قانون کار که در دستگاه متبوع آنان نظام طبقه بندی مشاغل وجود نداشته یا باجراء در نیامده است و نیز کارمندان غیر رسمی که از نظر دریافت حقوق و مزایا تابع ضوابط دیگر میباشند بازاء هر 18 ماه خدمت مذکور در ماده 1 بمیزان 10 % حقوق و فوق العاده شغل و یا اجرت و فوق العاده مخصوص و یا دستمزد و مزایای مستمر شغلی به حقوق و مزایای آنان اضافه خواهد شد و بهرحال این امتیاز دوبار بیشتر در طول خدمت اعطاءنخواهد شد و برای کسر 18 ماه خدمت نیز این مبلغ به تناسب قابل احتساب خواهد بود.
ماده 2- خدمت بیش از یکسال مشمولین این مصوبه در جبهه از نظر محاسبه سنوات خدمت برای اعطاء ترفیع و یا عنا وین مشابه 5/1 برابر محسوب میشود و برای کارکنانیکه کلیه ترفیعات استحقاقی را دریافت داشته و یا مواردیکه اعمال سنوات اضافی میسر نمیباشد( نظیر کارکنان غیر رسمی و یا کارگران موسساتی که فاقد مقرراتی در زمینه اعطاء پایه و یا عناوین مشابه هستند) بازاء هر ماه خدمت نیم درصد حقوق ثابت به حقوق آنان اضافه خواهدشد تاریخ اجرای این ماده در مورد افرادیکه قبلا داوطلبانه در جبهه خدمت کرده اند از تاریخ تصویب این مصوبه خواهدبود.
ماده 3- کمارکنان موضوع بند 4 تصویبنامه شماره 97044 مورخ 13 / 12 / 1364 هیات وزیران در صورتی که در آخرین پایه ترفیع و یا عناوین مشابه جدول مربوط قرار داشته باشند که موضوع اعطاءپایه تشویقی برای آنان قابل اعمال نباشد معادل آن حسب مورد از پنج درصد و نیم درصد مذکور در بند 5 تصویبنامه فوق استفاده خواهند نمود، مشروط بر اینکه از حداکثر ارقام مندرج در جدول ماده 32 قانون استخدام کشوری و سایر جداول قانونی مورد عمل دستگاههای ذیربط تجاوز نکند.
ماده 4- کارکنانیکه قبل از تاریخ 23 / 7 / 1364 با موافقت دستگاه مربوطه بطور داوطلبانه از طریق ارتش اعزام و در جبهه های جنگ تحمیلی خدمت نمودهاند مشروط بر ا ینکه فوق العاده جنگی دریافت نکرده باشند مشمول بند (( د )) ردیف 8 تصویبنامه شماره 64330 مورخ 23 7 / 64 و بند 4 و 5 تصویبنامه شماره 97044 مورخ 13 / 12/ 1364 هیئت وزیران میباشد .
تبصره – اجرای بند 5تصویبنامه شماره 97044 مورخ 13 / 12/ 1364 در مورد کارکنان مشمول این ماده برمبنای آخرین حکم استخدامی خواهدبود .
ماده 5- به دانشجویان و دانش آموزان مراکز تربیت معلم که پس از فارغ التتحصیلی متعهد خدمت در وزارت آ‚وزش و پرورش میباشند در صورتیکه در طی دوران تحصیل با موافقت مرکز تربیت معلم متبوع داوطلبانه به جبهه اعزام شوند کماکان حقوق و مزایای مقرر دوران تحصیل پرداخت خواهد گردید در صورتیکه مدت خدمت داوطلبانه در جبهه اینگونه افراد در حین تحصیل بیش ا ز خدمت موظف مقرر باشد بازاء مدت مازاد بر خ دمت مظف از پایه تشویقی و سنوات اضافی موضوع مصوبه شماره 64330 مورخ 23/ 7/ 1364 و بند 4 مصوبه شماره 97044 مورخ 13 / 12/ 1364 هیئت وزیران نیز برخوردار خواهند شد .
ماده 6- دانش آموزان متعهد خدمت دانشسراهای مقدماتی که داوطلبانه به جبهه های جنگ تحمیلی اعزام میشوند در صورتیکه دارای افراد تحت تکفل باشند و به فیض شهادت نائل شده یا بشوند دستگاه ذیربط مکلف است به تاریخ یک روز قبل از شهادت قرارداد استخدامی برای آنان تنظیم نمایند، اینگونه افراد مشمول سایر مفاد تصویبنامه شماره 736 – 7 / ت 84 م ن مورخ 16 / 2 / 1366 هیئت وزیران خواهند بود .
ماده 7- دستگتاههای مشمول این صوبه مکلفند بازاء حداقل 9 ماه خدمت متوالی و یا غیر متوالی در جبهه و یا 6 ماه خدمت متوالی یا غیر متوالی در خطوط مقدم جبهه سفرهای تشویقی زیارتی حج عمره ،سوریه و غیره بصورت رایگان و بر حسب اولویت برای کارکنان خو د ترتیب دهند ، سازمان حج و اوقاف و امور خیریه موظف است ضمن ا ینکه خارح از نوبت امکانات لازم را برای انجام این امر فراهم نماید در مورد حق تقدم سفر حج تمتع برای اینگونه کارکنان نیز پیش بینی های ضروری را انجام دهد.
ماده 8- بانک مرکزی ملزم خواهد بود که ظرف مدت 6 ماه با هماهنگی وزارت مسکن و شهرسازی مطالعات و بررسیهای لازم را به منظور احداث واحدهای مسکونی ارزانقیمت بشکل فروش اقساطی و اجاره بشرط تملیک انجام داده و نتیجه را برای اتخاذ تصمیم به هیئت دولت پیشنهاد نماید.
ماده 9 –دستگاههای زیر مکلفند برای استفاده مشمولین این مصوبه اقدامات زیر را معمول دارند:
ـ وزارت آموزش و پرورش و فرهنگ و آموزش عالی در مو رد تسهیلات لازم برای ادامه تحصیلات .
بیمه مرکزی ایران در مورد شرایط و نحوه تسری بیمه حوادث و نقص عضو و شهادت ( بیمه عمر ) در مقابل خدمت در جبهه .
سازمان مرکزی تعاون و شرکتهای تعاونی مصرف در مورد امتیازات لازم برای استفاده ا ز کالاهای اساسی و اجناس توزیعی شرکتهای تعاونی بر حسب مدت حضور در جبهه و سهمیه .
شرکت هواپیمائی جمهوری اسلامی و راه آهن جمهوری اسلامی در مورد ایجاد تسهیلات برای استفاده از تخفیف مسافرتهای هوائی و قطار .
وزارت صنایع سنگین در مورد پیش بینی شرایط لازم برای در اختیار قرار دادن وسائط نقلیه ( اتومبیل و موتور سیکلت.. )با معرفی مسئولان دستگاهها.
سازمان امور اداری و استخدامی کشور و وزارت کار و امور احتماعی در زمینه فراهم نمودن امکانات لازم برای شرکت رزمندگانیکه حداقل بمدت 9 ماه در جبهه و یا 6 ماه در خطوط مقدم جبهه خدمت نموده اند در دوره های کوتاه مدت و بلندمدت شغلی و حرفهای بر حسب مورد .
بانک مرکزی در زمینه اولویت قائل شدن از تسهیلات اعطائی سیستم بانکی .
ماده 10- دستگاههای مذکور درماده 8 و 9 موظفند ظرف مدت 2 ماه از تاریخ ابلاغ این مصوبه آئین نامه ها و دستورالعملهای مربوط را با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی کشور تهیه و پس از تایید کمیته نیروی انسانی کمیسیون ویژه جنگ هیات دولت به دستگاههای مربوطه ابلاغ نمایند و در صورتی که نیاز به دستورالعمل خاص و یا استعلامی باشد ، سازمان ا مور اداری و استخدامی کشور در این مورد اقدام لازم را معمول خواهد داشت ، ضمنا سازمان امور اداری و استخدامی کشور و سایر دستگاههای ذیربط مکلفند در صورتیکه برای اجرای هر یک از مواد مذکور نیاز به تغییر ضوابط و یا وفق مقررات مربوطه باشد اقدامات لازم را بعمل آورند .
ماده 11- نقاط خطوط مقدم جبهه بر اساس آخرین مصوبه مربوط شورایعالی دفاع خواهد بود .
ماده 12- بودجه ناشی از اجرای مواداین مصوبه در سالجاری از محل اعتبارات دستگاههای مربوط و در صورت عدم تکافو از محل اعتبار هزینه های پیش بینی نشده تامین شود وزارت برنامه و بودجه مکلف است بودجه ناشی ا ز اجرای این مصوبه در سنوات بعد را در لایحه بودجه سالانه کل کشور منظور نماید.
ماده 13- این مصوبه از تاریخ تصویب قابل اجراء است .
نخست وزیر – میرحسین موسوی

نوع : تصویب نامه

شماره انتشار : 12637

تاریخ تصویب : 1367/02/07

تاریخ ابلاغ : 1367/04/26

دستگاه اجرایی : سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.