آئین نامه اجرائی تبصره 44 قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین نامه اجرائی تبصره 44 قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-تبصره-44-قانون-بودجه-سال-1376-کل-کشور
شماره 50368/ت 17852هـ - 10/1/1376
وزارت مسکن و شهرسازی ـ سازمان برنامه و بودجه
هیات وزیران در جلسه مورخ 6/1/1376 بنا به پیشنهاد شماره 3303 ـ 42/8455 ـ 102 مورخ 21/12/1375 سازمان برنامه و بودجه در اجرای تبصره 44 قانون بودجه سال 1376 کل کشور ، آیین نامه اجرایی تبصره یاد شده به شرح زیر تصویب نمود :

ماده 1 ـ عبارتهای زیر دارای تعاریف مشروح مروبط می باشند:
الف ـ حجم عملیات عمرانی : کلیه طرحهای عمرانی ملی و استانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، و آن دسته از طرحهای عمرانی ملی وزارت مسکن و شهرسازی که اجرای آنها ره سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی تفویض و اعتبار آنها ار محل بودجه عمومی دولت تامین می شود.
ب ـ تخصیص اعتبار : تمام یا قسمتی از اعتبار مصوب طرح که براساس پیشرفت فیزیکی عملیات درصدی از اعتبار مصوب طرح جهت اجرای طرح در اخیتار دستگاه اجرایی ذیربط قرار میگیرد.
ج ـ حق الزحمه : درصدی از تخصیص اعتبار مصوب که به عنوان درامد در اختیار واحدهای سازمانی مذکور قرار می گیرد تا براساس مفاد بودجه مصوب و آیین نامه های استخدامی ، مالی و معاملاتی خود برای هزینه های جاری شامل ( نیروی انسانی در چهارچوب قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت ، اداری ، مدیریت و سرمایه ای ) تعهد و پرداخت نماید .
ماده 2 ـ به منظور کاهش هزینه های غیر ثابت وابسته و هزینه های سربار در اجرای طرحهای همرانی و تسریع در بهره برداری از ظریفیتهای ساختمانی ، درصد حق الزحمه هر طرح باتوجه به پراکندگی پروژه های مربوط در سطح کشور و اعمال درجه پیچیدگی و سختی ساخت آنها که در اعتبار مصوب هر طرح لحاظ شده است ، حداکثر معادل 5/2 درصد تخصیص اعتبار هر طرح میباشد.
ماده 3 ـ حق الزحمه هر طرح حداکثر معادل 5//2 درصد تخصیص اعتبار در هر دوره زمانی در طول سال مالی تعیین می شود تا از یک طرف به حساب هزینه قطعی طرح و از طرف دیگر به حساب درآمد قطعی دستگاههای اجرایی مذکور منظور گردد .
ماده 4 ـ تعیین حق الزحمه هر طرح به عهده ذی حسابهای طرحها می باشد که با تایید مدیران عامل واحدهای اجرایی مربوط در هر دوره تخصیص اعتبار به حساب درآمد آن سازمان نزد خزانه داری کل واریز می شود.
برداشت از حسابهای مذکور د رحدود بودجه مصوب مجاز خواهد بود .
ماده 5 ـ اعتبار حق الزحمه هر طرح عنوان هزینه های جانبی طرح در موافقتنامه مربوط منظور می شود.
ماده 6 ـ منظور نمودن هزینه های پرسنلی در موافقتنامه طرحهای عمرانی تحت عنوان خدمات قراردادی موضوع ماده 5 این آیین نامه و هزینه های جانبی طرح شامل مواد 3،4،6،7 غیر از حق الزحمه خدمات مدیریت که اعتبار آن در طرحهای عمرانی مربوط از بودجه عمومی دولت تامین می وشد در موافقتنامه های طرحهای عمرانی مشول این آیین نامه مجاز نمی باشد .
ماده 7 ـ هیات مدیره سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات دولتی و عمومی و همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موظفند فهرستی از اعتبارات مصوب ، تخصیص اعتبار سالانه و میزان حق الزحمه دریافتی هر طرح را تهیه و پس از تایید ذی حساب مربو ط، در اختیار بازرسان قانونی واحدهای سازمان مذکور برای طرح در مجمع عمومی یا شورای های عالی آنان قرار دهند.
تبصره ـ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مکلف است گزارش عملکرد منابع دریافتی از محل طرحهای عمرانی ، همراه با پیشرفت فیزیکی عملیات انجام شده را هر سه ماه یکبار براساس مفاد این آیین نامه به سازمان برنامه وبودجه گزارش نماید.
ماده 8 ـ آن قسمت از اعتبارات عمرانی که از محل بودجه عمومی دولت توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان پیمانکار طرح که عملیات اجرایی آن را عهده دار است ، تابع مقررات حاکم بر نظام فنی و اجرایی کشور می باشد .
معاون اول رییس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 15181

تاریخ تصویب : 1376/01/06

تاریخ ابلاغ : 1376/01/27

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.