قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون اصلاح موادی از قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران

قانون-اصلاح-موادی-از-قانون-برنامه-سوم-توسعه-اقتصادی-،-اجتماعی-و-فرهنگی-جمهوری-اسلامی-ایران
شماره 1256 19/1/1382
حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای سید محمدخاتمی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران
لایحه شماره 13567/26465 مورخ 28/3/1381 دولت در مورد اصلاح موارد ( 15 ) و ( 16 ) قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ 25/12/1381 مجلس شورای اسلامی با اصلاحاتی در عنوان ومتن تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است ، در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم ( 123 ) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به پیوست ارسال می گردد .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

شماره 2806 25/1/1382
قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و پنجم اسفند ماه یکهزار و سیصد و هشتادویک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 10/1/1382 به تایید شورای نگهبان رسیده و طی نامه شماره 1256 مورخ 19/1/1382 واصل گردیده است ، به پیوست جهت اجراء ابلاغ می گردد .
رئیس جمهور - سید محمد خاتمی

ماده واحده - مواد ( 14 ) ، ( 15 ) ، ( 16 ) ، ( 19 ) ، قانون برنامه سوم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مصوب 17/1/1379 بشرح زیر اصلاح می گردد :
1 - تبصره زیر به ماده ( 14 ) الحاق می گردد :
تبصره - در موارد خاص که به دلیل مشکلات ساختار مالی ونیروی انسانی یا حذب فناوری و سرمایه امکان فروش از طریق بورس یا مزایده نباشد ، فروش از طریق مذاکره مطابق آئین نامه ای که با پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی به تصویب هیات وزیران خواهد رسید ، انجام می گردد .
وزارت امور اقتصادی و دارایی موظف است موارد فوق را قبل از مذاکره از طریق روزنامه های کثیرالانتشار به اطلاع عموم برساند .
2 - تبصره زیر به ماده ( 15 ) الحاق می گردد :
تبصره - مسئولیت تعیین قیمت پایه فروش سهام شرکتهایی که بر اساس مصوبه هیات عالی وگذاری و تصویب هیات وزیران در لیست فروش قرار می گیرد از زمان تصویب هیات وزیران بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد بود .
شرکتهای مادر تخصصی ذیربط مکلفند حداکثر ظرف دوماه اطلاعات مالی و مداکر مورد نیاز را به سازمان خصوصی تسلیم نمایند .
ماده 16 - به کارگران و کارکنان واحدهای امورد واگذاری سهام ترجیحی اعطاء می گردد ، همچنین دولت می تواند به سازمانها و صندوقهای بازنشستگی و کارکنان خود در ازای مطالبات آنان و با توافق آنها سهم واگذار کند . چگونگی واگذاری سهام مطابق آئین نامه ای خواهد بود که توسط هیات عالی واگذاری پیشنهاد و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید .
4 - عبارت زیر در ابتدای سطر اول ماده ( 19 ) جایگزین عبارت ( درآمدهای ناشی از فروش ) می گردد :
( وجوه حاصل از فروش )
5 - تبصره زیر به ماده ( 19 ) الحاق می گردد :
تبصره - استفاده از منابع بند ( الف ) این ماده برای توسعه صنعت ومعدن از جمله اجرای طرحهای جدید صنعتی و معدنی ، توسعه ظرفیت خطوط تولید موجود ، افزایش سرمایه شرکتهای صنعتی وتولیدی یا مشارکت در طرحهای صنعتی بیش از پنجاه و یک درصد ( 51% ) به صورت سرمایه گذاری مستقیم توسط شکرتهای مادر تخصصی و یا شرکتهای وابسه به شرطی مجاز است که پس از نظر آگهی درروزنامه های کثیرالانتشار محرز شود . بخشهای غیر دولتی آمادگی سرمایه گذاری در طرحهای مذکور را ندارند .
سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و روسای مجامع عمومی شرکتهای مادر تخصصی مسئول نظارت بر اجرای این تبصره می باشند .
قانون فوق مشتمل بر ماده واحده در جلسه علنی روز یکشنبه مورخ بیست و پنجم اسفندماه یکهزار و سیصد وهشتاد و یک مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 10/1/1382 به تاییدشورای نگهبان رسیده است .
رئیس مجلس شورای اسلامی - مهدی کروبی

نوع : قانون

شماره انتشار : 16933

تاریخ تصویب : 1381/12/25

تاریخ ابلاغ : 1382/01/30

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.