×

سلام. من دانشجویه حقوق هستم. و احتیاج به دانستن خیلی از مسائل حقوقی

سلام. من دانشجویه حقوق هستم. و احتیاج به دانستن خیلی از مسائل حقوقی دارم که باعث شد تویه سایت شما عضو بشم و البته یک مسئله شخصی هم هست که بعنوان سوال از شما میپرسم و ممنون میشم جواب بدید. اسم من از اسامی ائمه و قدیمی هست که میخوام به ندا تغییرش بدم و فامیلی طولانی (4 کاراکتر) هم دارم که میخوام عوض کنم و نمیدونم از چه کانال هایی برایه تعویض اقدام کنم و نمیدونم وکلا با چقدر هزینه این کار رو انجام میدند. ممنون میشم اگر راهنمایی کنید.

سلام.
من-دانشجویه-حقوق-هستم.
و-احتیاج-به-دانستن-خیلی-از-مسائل-حقوقی-دارم-که-باعث-شد-تویه-سایت-شما-عضو-بشم-و-البته-یک-مسئله-شخصی-هم-هست-که-بعنوان-سوال-از-شما-میپرسم-و-ممنون-میشم-جواب-بدید.
اسم-من-از-اسامی-ائمه-و-قدیمی-هست-که-میخوام-به-ندا-تغییرش-بدم-و-فامیلی-طولانی-(4-کاراکتر)-هم-دارم-که-میخوام-عوض-کنم-و-نمیدونم-از-چه-کانال-هایی-برایه-تعویض-اقدام-کنم-و-نمیدونم-وکلا-با--چقدر-هزینه-این-کار-رو-انجام-میدند.
ممنون-میشم-اگر-راهنمایی-کنید.
وکیل  با سلام به موجب رای وحدت رویه شماره 504مورخ1/2/66ورای شعبه 18 دیوان عالی کشور تغییر نام کوچک در صلاحیت محاکم دادگستری است و تغییر نام خانوادگی به موجب ماده 40 قانون ثبت احوال و نیز تغییر نام های ممنوع بر اساس بند 4 ماده 3 همان قانوندر صلاحیت ثبت احوال است .تغییر نام خانوادگی بیش از دو کلمه و یا بیش از یک کلمه و یک حرف یا عدد یا پسوند و نامی که مضاف نام محل باشد و نام های خانوادگی مستهجن و ناپسند یا واژه های خارجی یا مغایر ارزش های دینی و غیرو که اداره ثبت راسا نام خانوادگی را با موافقت کمیسیون مربوطه تغییر می دهد تغییر نام /این مورد بسیار دشوار است / بنا به علل مربوط به نظم عمومی سخت گیری اعمال میشود. دادگاه ها رویه های مختلفی در اینخصوص دارند /برخی دعاوی که خواهان مدعی است از روز اول غیر نام شناسنامه ای معروف بوده است و او را صدا میزده اند و با استشهادیه مورد را اثبات کند تغییر نام را می دهند در مورد شما چون نام شما از نام های اسلامی است که شرایط را از نظر برخی محاکم ندارد تغییر نام محتملا انجام نمی شود اما نام خانوادگی قابل تغییر است معهذا چون دیده شده در مواردی دادگاه ها در دعاوی تغییر نام با توجه به اوضاع و احوال نسبت به تغییر نام اقدام کرده اند ریسک طرح دعوی خالی از اشکال است برای اطلاعات دقیق در خصوص نام و تغییر آن به سایت اداره ثبت احوال رجوع نمایید.موفق باشید.

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.