×

خانمی 40 روز پس از ازدواج خانه اش را ترک کرده با این استدلال که چرا شو

خانمی 40 روز پس از ازدواج خانه اش را ترک کرده با این استدلال که چرا شوهرش خانواده اش را ترک نمی کند و هنوز با آنها در ارتباط است. الان 8 ماه از این ماجرا می گذرد و آقادر تمام این مدت، تلاش های بسیاری برای برگرداندن همسرش به خانه کرده ولی نتیجه ای نداشته. این درحالی است که آنها در مدت زندگی مشترکشان به دلیل ممانعت خانم، رابطه جنسی هم نداشته اند و همان روزهای اول زندگی، این خانم اقدامی نیز برای خودکشی داشته و چند روز بیمارستان بستری بوده. او وکالتنامه حق طلاق دارد و مهریه ای 1000 سکه ای. در صورتی که بخواهند جدا شوند تکلیف مهریه چه می شود و با وجود این وکالتنامه آیا آقا می تواند روی مسئله عدم تمکین و ترک خانه از سمت زنش و نیز مسئله عدن تعادل روانی او شاکی شود؟ تکلیف مهریه چه می شود؟ ممنون می شوم راهنماییمان کنید.

خانمی-40-روز-پس-از-ازدواج-خانه-اش-را-ترک-کرده-با-این-استدلال-که-چرا-شوهرش-خانواده-اش-را-ترک-نمی-کند-و-هنوز-با-آنها-در-ارتباط-است.-الان-8-ماه-از-این-ماجرا-می-گذرد-و-آقادر-تمام-این-مدت،-تلاش-های-بسیاری-برای-برگرداندن-همسرش-به-خانه-کرده-ولی-نتیجه-ای-نداشته.-این-درحالی-است-که-آنها-در-مدت-زندگی-مشترکشان-به-دلیل-ممانعت-خانم،-رابطه-جنسی-هم-نداشته-اند-و-همان-روزهای-اول-زندگی،-این-خانم-اقدامی-نیز-برای-خودکشی-داشته-و-چند-روز-بیمارستان-بستری-بوده.-او-وکالتنامه-حق-طلاق-دارد-و-مهریه-ای-1000-سکه-ای.-در-صورتی-که-بخواهند-جدا-شوند-تکلیف-مهریه-چه-می-شود-و-با-وجود-این-وکالتنامه-آیا-آقا-می-تواند-روی-مسئله-عدم-تمکین-و-ترک-خانه-از-سمت-زنش-و-نیز-مسئله-عدن-تعادل-روانی-او-شاکی-شود؟-تکلیف-مهریه-چه-می-شود؟
ممنون-می-شوم-راهنماییمان-کنید.
وکیل  با سلام ماده 1085 قانون مدنی می گوید:زن میتواند تا مهر به او تسلیم نشده است از ایفای وظایفی که در مقابل شوهر داردامتناع نماید مشروط به اینکه مهر او حال باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نخواهد بود .این را حق حبس می گویند .ظاهرا خانم تمکین عام کرده است اما تمکین خاص ننموده است .دو نظر وجود دارد 1-عده ای معتقدند به موجب ماده 1086 قانون مدنی اگر زن قبل از اخذ مهر به اختیار خود به ایفای وظایفی که در مقابل شوهر دارد قیام نمود دیگر نمی تواند از حق حبس موضوع ماده 1085استفاده کند معذلک حقی که برای مطالبه مهر دارد ساقط نخواهد شد .و آمدن به منزل شوهر و تمکین عام برای اسقاط حق حبس کافی است 2-عده ای معتقدند فقط تمکین خاص (عمل خاص زناشویی)است که مسقط حق حبس است و تمکین عام را شامل نمیشود (نظریه8/08/7اداره حقوقی قوه قضاییه)در مانحن و فیه صرف داشتن وکالت در طلاق کافی برای طلاق نمی باشد .رویه عام قضایی غالبا بذل کل مهریه را با شرط قبول بذل در وکالتنامه از موارد ضروری برای طلاق به استناد وکالتنامه می داند و بخشش کل مهریه را دلیل کراهت زن و یا عسر و حرج وی میداند در غیر اینصورت چنانچه زن صرفا با استناد وکالتنامه و با بذل قسمتی از مهریه طالاق بخواهد محاکم عموما طالاق را رد می کنند .بهترین راه مذاکره با خانم است که در قبال بخشیدن مهریه حاضرید وی را مطلقه (طلاق توافقی)نمایید که به سرعت و بدون دردسر طلاق واقع می شود .اگر قصد زندگی دارید و با کدخدامنشی موضوع حل می شود پیشنهاد میگردد با ریش سفیدان مذاکره نمایید .

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.