×

با سلام ، خواهشمندم در خصوص وضعیت من و مادرم ما را راهنمایی فرمایید.

با سلام ، خواهشمندم در خصوص وضعیت من و مادرم ما را راهنمایی فرمایید. متاسفانه حدود 3 ماه است که پدرم مفقود شده است و حتی سال نو را در میان ما نبود . ایشان به دلیل ساخت و سازهای بی برنامه دچار مشکل مالی و بدهی های زیادی شده بود ، زمین های مسکونی خود را به نام من و مادرم کرده است و بنام ما وامهای قابل توجهی به عنوان مشارکت در ساخت از بانکهای مختلف گرفته است . و بعد از ساختن واحدها به سبب داشتن وکالت از ما اقدام به فروش بعضی از واحدهای مسکونی بدون اطلاع ما کرده است . هر روز مدعیان جدیدی در خصوص اعلام خرید طبقات به ما مراجعه میکنند و اظهار میکنند پدرم در قبال دریافت هزینه معلوم مباعینامه ای را با ایشان تنظیم کرده است . در حال حاضر هم سررسید وام های بانکی و هم مدعیان و خریداران و هم مستاجرین مستقر در این واحدها و هم طلب کاران من و مادرم را دچار مشکل ساخته اند . من اطلاع دارم که پدرم در شهر ورامین یک قطعه زمین کشاورزی دارد و با فروش آن میتوانیم بدهی های بانکی و مردم و حق و حقوق طلب کاران را بدهیم ، با توجه به اینکه هیچ گونه سندی در این خصوص در دستمان نیست و بستگان و بومیان منطقه به این مسئاله اطمینان دارند و سوابق آن از دفاتر اسناد رسمی منطقه به راحتی قابل بررسی است .آیا ما میتوانیم به نوعی مالکیت این قطعه زمین را در اختیار خود یا یک فرد امین قرار دهیم تا بتوانیم بدهی های ایشان را پرداخت کنیم ؟

با-سلام-،-خواهشمندم-در-خصوص-وضعیت-من-و-مادرم-ما-را-راهنمایی-فرمایید.-
متاسفانه-حدود-3-ماه-است-که-پدرم-مفقود-شده-است-و-حتی-سال-نو-را-در-میان-ما-نبود-.-ایشان-به-دلیل-ساخت-و-سازهای-بی-برنامه-دچار-مشکل-مالی-و-بدهی-های-زیادی-شده-بود-،-زمین-های-مسکونی-خود-را-به-نام-من-و-مادرم-کرده-است-و-بنام-ما-وامهای-قابل-توجهی-به-عنوان-مشارکت-در-ساخت-از-بانکهای-مختلف-گرفته-است-.-و-بعد-از-ساختن-واحدها-به-سبب-داشتن-وکالت-از-ما-اقدام-به-فروش-بعضی-از-واحدهای-مسکونی-بدون-اطلاع-ما-کرده-است-.-هر-روز-مدعیان-جدیدی-در-خصوص-اعلام-خرید-طبقات-به-ما-مراجعه-میکنند-و-اظهار-میکنند-پدرم-در-قبال-دریافت-هزینه-معلوم-مباعینامه-ای-را-با-ایشان-تنظیم-کرده-است-.-در-حال-حاضر-هم-سررسید-وام-های-بانکی-و-هم-مدعیان-و-خریداران-و-هم-مستاجرین-مستقر-در-این-واحدها-و-هم-طلب-کاران-من-و-مادرم-را-دچار-مشکل-ساخته-اند-.--من-اطلاع-دارم-که-پدرم-در-شهر-ورامین-یک-قطعه-زمین-کشاورزی-دارد-و-با-فروش-آن-میتوانیم-بدهی-های-بانکی-و-مردم-و-حق-و-حقوق-طلب-کاران-را-بدهیم-،-با-توجه-به-اینکه-هیچ-گونه-سندی-در-این-خصوص-در-دستمان-نیست-و-بستگان-و-بومیان-منطقه-به-این-مسئاله-اطمینان-دارند-و-سوابق-آن-از-دفاتر-اسناد-رسمی-منطقه-به-راحتی-قابل-بررسی-است-.آیا-ما-میتوانیم-به-نوعی-مالکیت-این-قطعه-زمین-را-در-اختیار-خود-یا-یک-فرد-امین-قرار-دهیم-تا-بتوانیم-بدهی-های-ایشان-را--پرداخت-کنیم-؟
وکیل  با سلام برای رفع مسئولیت قانونی و اخلاقی و شرعی از عهده شما ذکر نکات ذیل ضروری است. ماده 4 قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی انتقال گیرنده اموال بدهکار را برای فرار او از پرداخت دین شریک جرم دانسته و قابل مجازات می داند ماده 87 قانون اجرای احکام مدنی اشخاص ثالث را در برابر اموالی که از بدهکار نزد خود دارند مسئول می داند . مواد 218 و 218 مکرر قانون مدنی و جمع آن با ماده 4 قانون اجرای محکومیت های مالی معاملات به قصد فرار از دین چه صوری و چه غیر صوری را باطل میداند. ماده 43و42 قانون مجازات اسلامی :معاونت و مباشرت در ارتکاب جرم مثل فرار از دین را مانند کمک و همکاری در تسهیل جرم را قابل مجازات میداند. افراد ورشکسته عموما قدرت تصمیم صحیح را از دست می دهند و مهمترین وظیفه دوستان گرفتن مدیریت بحران از دست آنان و تصمیم گیری درست برای سر و سامان دادن به آنها است .و الا خودشان شرایط را وخیمتر می کنند . وظیفه قانونی و وجدانی و شرعی شما این می باشد که :شکات را شناسایی 2-محل پرونده های مطروحه را پیدا 3- به فوریت به قاضی مربوطه اعلان نمایید اموال غیر منقول به نام شما هست و تقاضای توقیف آنها را برای جلوگیری از فروش وکالتی توسط پدرتان نمایید . شما با این اقدامات علاوه بر اینکه مسئولیت قانونی و وجدانی خود را انجام داده اید از مکافات معاونت و مباشرت در کلاهبرداری مبری می شوید و از طرفی طلبکاران واقعی به حق خود می رسند و پدرتان نیز از فرو رفتن در باطلاق ورشکستگی و استیصال نجات می یابد و یا مسئو لیت او کاهش می یابد متذکر میشود اقدامات را با اطلاع و تحت نظارت محاکم که در این خصوص علیه ایشان پرونده مطروحه دارند انجام دهید و این بسیار مهم است .موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.