سوءاستفاده با عنوان سمت رابط دیوان عالی کشورکلاهبرداری است

سوءاستفاده با عنوان سمت رابط دیوان عالی کشورکلاهبرداری است

سوءاستفاده-با-عنوان-سمت-رابط-دیوان-عالی-کشورکلاهبرداری-است

وکیل


تاریخ رسیدگی : بیست وهشتم بهمن ماه یکهزار و سیصد و هفتاد و یک شمسی شماره دادنامه 737/2 فرجامخواسته دادنامه شماره 1361 10/10/71 صادره از شعبه نهم دادگاه کیفری یک مرجع رسیدگی شعبه دوم دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان 000رئیس و000 مستشار0

خلاصه جریان پرونده :
به موجب کیفرخواست شماره 17257/5/71دادسرای عمومی شهرستان .... (الف )35ساله فرزند.00به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است. اجمال مساله اینکه حسب شکایت مورخ 23/4/71 .... متهم خود را افسر حراست و رابط دیوان عالی کشور معرفی و مبلغی در حدود دویست و پانزده هزارتومان از شاکی کلاهبرداری کرده تا در خصوص پرونده قتل مطروحه در دیوان حکم مورد نظر را اخذ نماید. فتوکپی تعهد متهم در مورد یاد شده پیوست پرونده است. متهم در مراحل تحقیق اتهام خود را قبول کرده و لذا کیفرخواست صادرو طبق ماده 1 از قانون تشدید مجازات مرتکبین اختلاس و ارتشا درخواست رسیدگی شده است.با ارسال پرونده به دادگاه درخواست ضرر و زیان نیر به مبلغ مرقوم تسلیم شده که باجری تشریفات قانونی به موضوع رسیدگی و با احراز مجرمیت متهم متندا" به ماده یاد شده به پنج سال حبس تعزیری و رد وجوه ماخوذه از شکات و انفصال از خدمات دولتی و به پرداخت دو میلیون و یکصد و پنجاه هزار ریال جزای نقدی محکوم نموده است. مراتب مورد اعتراض محکوم علیه واقع شده و چون دادگاه در نظرش باقی بوده پرونده به دیوان عالی کشورارسال و جهت رسیدگی به این شعبه ارجاع گردیده است.
هیات شعبه در تاریخ بالا تشکیل گردید. پس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق و پرونده و نظریه کتبی آقای ...دادیار دیوان عالی کشوراجمالا" مبنی برابرام دادنامه شماره 101361/10/71 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهند.
رای
دلیلی که موجب نقض دادنامه صادره باشد ابراز نشده و چون از حیث رعایت تشریفات قانونی نیز ایراد و اشکالی در مانحن فیه به نظر نمی رسد لهذا رای تجدیدنظر خواسته ابرام می گردد. ارشادا" متذکر می گردد دادگاه در خصوص دادخواست واصله باید نفیا" و اثباتا" اتخاذ تصمیم نماید.
رئیس شعبه دوم دیوان عالی کشور مستشارشعبه

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ، اختلاس وارتشاءدرآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ،نشرحقوقدان ،چاپ اول ، پائیز 1376
54

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 737

تاریخ تصویب : 1371/11/28

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.