×

آئین نامه اجرائی بند هـ تبصره 17 قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند هـ تبصره 17 قانون بودجه سال 1376 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند-هـ-تبصره-17-قانون-بودجه-سال-1376-کل-کشور
شماره 50370/ت 17848هـ - 10/1/1376
وزارت فرهنگ و آموزش عالی ـ وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پرشکی
هیات وزیران در جلسه مورخ 6/1/1376 بنا به پیشنهاد شماره 3310 ـ42/8494 ـ 102 مورخ 23/12/1375 سازمان برنامه و بودجه و دراجرای بند هـ تبصره 17 قانون بودجه سال 1376 کل کشور ، آیین نامه اجرایی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:

ماده 1 ـ دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی می توانند ساختمانها ، (اعم از اداری ، مسکونی یا آموزشی ) کارگاهها ، آزمایشگاهها ، ورزشگاهها ، استخرها سالنهای آمفی تئاتر ، غذاح.ری ، کنفرانس ، خوابگاههای دانشجویی ، مهمانسراها ، ایستگاههای تحقیقاتی ، سالنهای فیزیوتراپی ، تشریح ، رادیوگرافی ، سیتی اسکن ، دندانپزشکی ، درمانگاهها ، بیمارستانها، باغها و مزارع ، امکانات جاده سازی ، چاه کنی ، آب رسانی ، کارخانه ها، خانه های سازمانی و محلهای تفریحی و سرگرمی و دیگر امکانات خود را برای مدتی که مورد نیاز نم یباشد و استفاده از آنها توسط غیر ، موجب استهلاک غیر معمول نمی شود ، با رعایت کاربری قبلی به اشخاص حقیقی ، حقوقی واجد شرایط به اجازه واگذار کنند .
ماده 2 ـ میزان اجاره بها باید به نحوی تعیین شود که امکان تعیه محل یا وسیله مشابه با همان مال الاجاره در زمان انعقاد قرارداد فراهم باشد (قیمت عادله روز ) .
ماده 3 ـ مدت اجاره می تواند تا پایان سال 1376 به صورت ماهانه ، روزانه و ساعتی باشد در هر صورت مدت اجاره باید به صراحت در اجاره نامه قید شود .
ماده 4 ـ اجاره نامه می تواند رسمی یا عادی باشد . در صورت عادی بودن اجاره نامه باید تضمین کافی برای دریافت اجور و تخلیه در پایان مدت اجاره از مستاجر گرفته شود .
ماده 5 ـ در اجاره نامه باید به صراحت قید شود که مستاجر حق واگذاری مورد اجاره را کلا یا جزئا به غیر ندارد .
ماده 6 ـ در مورد اجاره ساختمانها ، کارگاهها و آزمایشگاهه باید ترتیبات لازم برای پرداخت بهای آب و برق و گاز و تلفن و مواد مصرفی مستاجر داده شود.
ماده 7 ـ محل یا دیگر امکانات مورد اجاره باید طی صورتجلسه ای با ذکر کامل امکانات و تجهیزات اضافی به مستاجر تحویل داده شود و در پایان مهلت به همان صورت بازپس گرفته شود.
ماده 8 ـ در مواردی که مورد اجاره به اعتبار شخصیت مستاجر واگذار می شود، باید مباشرت مستاجر در استفاده از منافع مورد اجاره در اجاره نامه قید شود.
ماده 9 ـ تمدید مهلت اجاره با رعایت کلیه جوانب و مصلحت مورد بلامانع است .
ماده 10 ـ ما الاجاره باید در شروع مدت مورد نظر و در صورتی که بیشتر از یک ماه باشد در آغاز هر ماه پرداخت شود.
ماده11 ـ درآمد حاصل از اجرای این آیین نامه باید به حساب درآمد عمومی نزد خزانه داری کل واریز شود. معادل وجوه واریزی فوق از محل اعتبار ردیفهای 503209 و 503208 قسمت چهارم قانون بودجه سال 1376 کل کشور در اختیار وزارتخانه های فرهنگ و آموزش عالی و بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی قرار می گیرد تا درجهت نگهداری و تجهیز ساختمانها و امکانات موجود دانشگاهها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی هزینه گردد.
معاون اول رئیس جمهور ـ حسن حبیبی

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 15180

تاریخ تصویب : 1376/01/06

تاریخ ابلاغ : 1376/01/26

دستگاه اجرایی : وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكی - وزارت علوم و تحقیقات و فناوری -

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.