پاداش خدمت پرداخت - اعلام مغایرت بخشنامه با بخشنامه از مصادیق ماده 25 قانون دیوان نمی باشد

پاداش خدمت پرداخت - اعلام مغایرت بخشنامه با بخشنامه از مصادیق ماده 25 قانون دیوان نمی باشد

پاداش-خدمت-پرداخت---اعلام-مغایرت-بخشنامه-با-بخشنامه-از-مصادیق-ماده-25-قانون-دیوان-نمی-باشد

وکیل


تاریخ21/6/1377 شماره دادنامه129 کلاسه پرونده 77/81
مرجع رسیدگی . هیات عمومی دیوان عدالت اداری
شاکی . آقای محمد حسن بابازاده . آقای علی اصغر مجدنیا.
موضوع و شکایت خواسته . ابطال بخشنامه شماره 9/52/03/302/7 مورخ 4/12/1376 ذیحساب و مدیر کل امور مالی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
مقدمه. شکات طی دادخواست تقدیمی اعلام داشته اند، بشرح بخشنامه مورخ 3/4/1376 معاونت طرح و برنامه و بودجه نیروی انتظامی به پرسنل هنگام بازنشستگی معادل دو ماه آخرین دریافتی بابت حقوق و فوق العاده شغل به عنوان پاداش خدمت پرداخت میشود و پرداخت پاداش به پرسنلی که از تاریخ 1/1/76 به افتخار بازنشستگی نائل می شوند پرداخت می گردد. متعاقب بخشنامه موصوف که به امضاء فرمانده ناجا می باشد، بخشنامه مورد شکایت با امضاء ذیحساب و مدیر کل امور مالی ناجا صادر گردیده، مبنی بر اینکه پرداخت پاداش پایان خدمت به پرسنلی که قبل از 30/9/76 بازنشسته شده اند پرداخت نخواهد شد. تغییر تاریخ جزا ایجاد نارضایتی در بین پرسنل بازنشسته نخواهد شد و صدور چنین بخشنامه ای مغایر با مفاد قبلی می باشد، لذا ابطال آن مورد تقاضاست. ذیحساب و مدیر کل امور مالی ناجار در پاسخ به شکایت مذکور طی نامه شماره 10/41/03/302/2 مورخ
12/5/1377 اعلام داشته اند، مطابق تبصره 3 قانون پرداخت پاداش پایان خدمت و بخشی از هزینه های ضروری به کارکنان دولت مصوب 27/2/1375 پرسنل نیروی مسلح شامل قانون مذکور نبوده، لکن در بخشنامه مورخ 3/4/1375 پرسنل و نیروهای مسلح شامل قانونی مذکور نبوده ، لکن در بخشنامه مورخ 3/4/1376 معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجا سهواً به تبصره مورد اشاره توجه نشده است.
2 ـ باستناد قانون اصلاح قانون مذکور پرسنل نیروهای مسلح نیز مشمول قانون مذکور گردیدند، لذا از تاریخ 30/9/1376 به پرسنل نیروهای مسلح که بازنشسته می شوند به شرط رضایت از خدمت آنان معادل 2 ماه آخرین دریافتی بابت حقوق و فوق العاده شغل و سایر فوق العاده ها به عنوان پاداش خدمت تعلق می گیرد.
هیات عمومی دیوان عدالت اداری در تاریخ فوق به ریاست آیت الله موسوی تبریزی و با حضور روسای شعب دیوان تشکیل و پس از بحث و بررسی و انجام مشاوره با اکثریت آراء بشرح آتی مبادرت به صدور رای می نماید.

رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری
نظر به اینکه حسب مدلول ماده 25 قانون دیوان عدالت ادری، اعتراض نسبت به بخشنامه و آئین نامه و دستورالعمل های خلاف قانون قابل طرح و بررسی در هیات عمومی دیوان می باشد، اعلام مغایرت بخشنامه با بخشنامه از مصادیق ماده 25 قانون دیوان نمی باشد، در نتیجه قابل طرح و امعان نظر در هیات عمومی تشخیص نگردید.
رئیس هیات عمومی دیوان عدالت اداری
سید ابوالفضل موسوی تبریزی

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 129

تاریخ تصویب : 1377/06/21

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.