×

آئین نامه اجرائی بند( ح ) تبصره (7) قانون بودجه سال1383 کل کشور

آئین نامه اجرائی بند( ح ) تبصره (7) قانون بودجه سال1383 کل کشور

آئین-نامه-اجرائی-بند(-ح-)-تبصره-(7)-قانون-بودجه-سال1383-کل-کشور

وکیل


شماره2871/ت30448 ه -                                       29/1/1383
سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور - وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
      هیئت وزیران در جلسه مورخ 16/1/1383 بنا به پیشنهاد مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و به استناد بند( ح ) تبصره(7) قانون بودجه سال1383 کل کشور، آئین نامه اجرائی بند یاد شده را به شرح زیر تصویب نمود:
      ماده 1 - منظور از دستگاههای اجرائی و مجریان طرحها در این آئین نامه عبارتند از کلیه وزارتخانهها، مؤسسات دولتی، شرکتهای دولتی و مؤسسات و نهادهای عمومی غیردولتی موضوع مواد(2)، (3)، (4) و (5) قانون محاسبات عمومی کشور، بانکها، مؤسسات اعتباری و شرکتهای بیمه و همچنین سایر شرکتهای دولتی و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت که شمول قوانین و مقررات عمومی به آنها مستلزم ذکرنام یا تصریح نام است و از جمله شرکت ملی نفت ایران و شرکتهای تابع و وابسته به وزارت نفت و شرکتهای تابع آنها و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و شرکتهای تابع که مشمول مقررات این آئین نامه میباشند .
      ماده 2 - منظور از اختصاص اعتبار برای طرحها و بناهای موضوع این آئین نامه، تأمین اعتبار لازم برای طراحی، ساخت، خرید و نصب آثار هنری و یا تأمین هزینه های طراحی و اجرای طرحهای معماری و فرهنگی و جلوههای بصری در طرحهای تملک داراییهای سرمایهای میباشد .
      ماده 3 - طرحها و بناهای معرف هویت اسلامی و ملی، آن دسته از نماده ای حجمی، یادمانها، طرحهای معماری و فرهنگی و آثار هنری است که بیانگر و یا برگرفته از ارزشهای فرهنگی، هنری، دینی و ملی بوده و امکان طراحی، اجرا و یا نصب آن در طرح یا پروژه موردنظر باشد .
      ماده 4 - دستگاههای اجرائی موظفند در هنگام تنظیم و مبادله موافقتنامه طرحهای تملک داراییهای سرمایهای جدید خود با سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نسبت به گنجاندن اعتبارات موضوع این آئین نامه اقدام نمایند .
      تبصره 1 - مصرف اعتبارات موضوع این آئین نامه درمورد طرحهای نیمه تمام منوط به کسب موافقت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می باشد .
      تبصره 2 - سایر دستگاهها و مجریان موضوع ماده (1) این آئین نامه نیز باید در پروژههای سرمایهگذاری سالانه خود، اعتبارات موضوع این آئین نامه را پیشبینی نمایند .
      ماده 5 - دستگاههای اجرائی ملی و استانی و مجریان طرحهای مشمول این آئین نامه پس از پیشبینی اعتبار در موافقتنامه و یا پروژههای سرمایهگذاری خود برای طراحی، ساخت، خرید و نصب آثار هنری و یا اجرای طرحهای معماری و فرهنگی در طرحهای تملک دارایی سرمایهای خود را حسب مورد برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و یا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ارسال نمایند .
معاون اول رئیس جمهور - محمدرضا عارف

نوع : آیین نامه

شماره انتشار : 17225

تاریخ تصویب : 1383/01/16

تاریخ ابلاغ : 1383/02/05

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.