×

با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون بنده در سال 91 در آزمون ا

با سلام و خسته نباشید و تشکر از سایت خوبتون بنده در سال 91 در آزمون استخدامی وزارت نیرو شرکت کردم و برای شغل نگهبانی برق منطقه ای ک جزو مشاغل کارگری بود پذیرفته شدم. وزارت نیرو با کلیه قبول شدگان قرارداد پیمانی 5ساله بست جز نگهبان ها ک قرارداد کارگری ماده 124 بستند ک ماهیت نامشخصی داشت ( میتوانست قرارداد دائم کارگری باشد ) این رو هم بگم در بدو استخدام تعهد محضری 10 ساله و مدارک گرفتند همچنین فرآیند گزینش هم انجام شد مثل بقیه مشاغلی ک پیمانی شدند و ظلمی آشکار در حق ما ها بود.در طی این 4 سال فرزندان شهدا و فرزندان جانبازان رو هم رسمی کردن. و فقط ما ک با آزمون وارد شده بودیم قراردادن کارگری موقت ماده 124 باقی موندیم . ک هیچ راهی برای پیگیری نداشت شرکت هم زیر بار قرارداد دائم نمی رفت. امسال یه بخشنامه جدید اومده در قالب اجرای بند (ذ) ماده 87 برنامه ششم توسعه ک متنش در سایت ایثارگران صنعت آب و برق موجود هست. و این بند (ذ) ماده88 در واقع دستگاه های اجرایی رو مکلف میکنه ک با مشمولین ماده 21 قانون خدمات رسانی به ایثارگران قرارداد دائم و یا رسمی ببنده پس از گذشت سه ماه از استخدام. بنده هم به عنوان فرزند رزمنده داری سابقه حداقل 6ماه در جبهه مشمول این بخشنامه جدید میشوم. حال سوال و مشکل من این هست ک با وجود اینکه به صراحت در ماده 21 قانون خدمات رسانی به ایثارگران نوشته شامل رزمندگان و فرزندان آن ها میشود. در تماسی ک با دفتر ایثارگران وزارت نیرو داشتم گفتن ک شامل فرزند رزمنده نمیشود. حال بر اساس بخشنامه ها و مستندات اگر از طریق دیوان عدالت اداری پیگیر این موضوع شوم نتیجه میگیرم یا خیر ؟؟؟

با-سلام-و-خسته-نباشید-و-تشکر-از-سایت-خوبتون
بنده-در-سال-91-در-آزمون-استخدامی-وزارت-نیرو-شرکت-کردم-و-برای-شغل-نگهبانی-برق-منطقه-ای--ک-جزو-مشاغل-کارگری-بود-پذیرفته-شدم.--وزارت-نیرو-با-کلیه-قبول-شدگان--قرارداد-پیمانی-5ساله-بست-جز-نگهبان-ها---ک-قرارداد-کارگری-ماده-124-بستند--ک-ماهیت-نامشخصی-داشت-(-میتوانست--قرارداد-دائم-کارگری-باشد-)-این-رو-هم-بگم--در-بدو-استخدام--تعهد-محضری-10-ساله--و---مدارک-گرفتند-همچنین--فرآیند-گزینش-هم-انجام-شد-مثل-بقیه-مشاغلی-ک-پیمانی-شدند-و-ظلمی-آشکار-در-حق-ما-ها-بود.در-طی-این-4-سال-فرزندان-شهدا-و-فرزندان-جانبازان-رو-هم-رسمی-کردن.-و-فقط-ما-ک-با-آزمون-وارد-شده-بودیم-قراردادن-کارگری-موقت-ماده-124-باقی-موندیم-.--ک-هیچ-راهی-برای-پیگیری-نداشت-شرکت-هم-زیر-بار-قرارداد-دائم-نمی-رفت.
امسال-یه-بخشنامه-جدید-اومده-در-قالب-اجرای-بند-(ذ)-ماده-87-برنامه-ششم-توسعه--ک-متنش-در-سایت-ایثارگران-صنعت-آب-و-برق-موجود-هست.-
و-این-بند-(ذ)-ماده88-در-واقع-دستگاه-های-اجرایی-رو-مکلف-میکنه-ک-با-مشمولین-ماده-21-قانون-خدمات-رسانی-به-ایثارگران-قرارداد-دائم-و-یا-رسمی-ببنده-پس-از-گذشت-سه-ماه-از-استخدام.
بنده-هم-به-عنوان-فرزند-رزمنده-داری-سابقه-حداقل-6ماه-در-جبهه-مشمول-این-بخشنامه-جدید-میشوم.-
حال-سوال-و-مشکل-من-این-هست-ک-با-وجود-اینکه-به-صراحت-در-ماده-21-قانون-خدمات-رسانی-به-ایثارگران-نوشته-شامل-رزمندگان-و-فرزندان-آن-ها-میشود.-در-تماسی-ک-با-دفتر-ایثارگران-وزارت-نیرو-داشتم-گفتن-ک-شامل-فرزند-رزمنده-نمیشود.
-حال-بر-اساس-بخشنامه-ها-و-مستندات-اگر-از-طریق-دیوان-عدالت-اداری-پیگیر-این-موضوع-شوم-نتیجه-میگیرم-یا-خیر-؟؟؟
خیر،استخدامی ماده۲1ـ کلیه دستگاههای موضوع ماده (۸) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد (۲۸۴) از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ مینماید به خانوادههای شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد (۲۸۴) و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد و پنج درصد به رزمندگان با سابقه ی حداقل.ماده یک قانون فوق الذکر را مطالعه بفرمایید طبق این‌ماده پدر شما که رزمنده نامیده میشود حق استفاده از این قانون رادارد،شما فرزند یک رزمنده هستید و مشمول شما نمی شود،موفق باشید

    

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.