انفصال از شغل روز وقوع جرم به معنای این است که اشتغال در در مشاغل دیگر آن اداره بلامانع است

انفصال از شغل روز وقوع جرم به معنای این است که اشتغال در در مشاغل دیگر آن اداره بلامانع است

انفصال-از-شغل-روز-وقوع-جرم-به-معنای-این-است-که-اشتغال-در-در-مشاغل-دیگر-آن-اداره-بلامانع-است تاریخ رسیدگی : پنج تیرماه یکهزار و سیصد و هفتاد و دوشمسی شماره دادنامه 218/2 مرجع رسیدگی شعبه دوم دیوان عالی کشور هیات شعبه آقایان :000 رئس و000 مستشار
موضوع رسیدگی : اعمال ماده 35 از قانون تشکیل دادگاههای کیفری یک وبه درخواست جناب آقای دادستان کل کشوردرخصوص پروانه مطروحه 0

اجمال قضیه : حسب مندرجات اوراق پرونده (الف ) که کارمند.00 می باشد به اتهام اخذ مبلغ سی هزارریال رشوه تحت تعقیب کیفری قرار گرفته است. با ملاحظه اطلاعیه واصله و با توجه به تحقیقات انجام شده و کشف وجه مورد ادعا از کشوی میز متهم و نحوه اظهارات خود او پرونده تکمیل و باستناد ماده 65 قانون تعزیرات درخواست رسیدگی شده است. دادگاه کیفری دو000 باجری تشریفات قانونی به موضوع رسیدگی و با احراز مجرمیت مستندا" به ماده 65 از قانون تعزیرات متهم را به سی ضربه شلاق و انفصال دایم ازخدمات دولتی محکوم نموده که در مقام تجدیدنظر نیز مراتب را تایید کرده است. جهت اعلام اجرای احکام .... سی ضربه شلاق مشمول عفو قرار گرفته ولی از حیث انفصال ، مراتب مورد اعتراض واقع شده که مورد توجه دادسرای کل قرار گرفته و طبق گزارش شماره 253916/2/71 مورد موافقت واقع گردیده است. پرونده به این شعبه ارجاع و با تعیین وقت و دعوت متهم و وکیل نامبرده در وقت مقرر جلسه شعبه به تصدی امضاء کنندگان تشکیل شده است و با استماع اظهارات حاضرین و کسب نظر آقای دادیار به شرح آتی رای می دهد:
هیات شبعه در تاریخ بالا تشکیل گردیده پس از قرائت گزارش آقای .... عضو ممیز و اوراق پرونده ونظریه کتبی آقای .... دادیار دیوان عالی کشور اجمالا" مبنی بر اتخاذ تصمیم شایسته قانونی در مورد دادنامه مورخ 18/11/67 فرجامخواسته مشاوره نموده چنین رای می دهد:
رای
ایراد و اعتراض دادسرای کل به دادنامه تجدیدنظرخواسته موجه است و لذا با نقض آن و با توجه به مجموع محتویات پرونده (الف ) را به سی ضربه شلاق (مشمول عفو) و انفصال از شغل روز وقوع جرم محکوم می گردد. بدیهی است استفاده از محکوم علیه در مشاغل دیگر بلامانع می باشد.
رئیس شعبه دوم دیوان عالی کشور مستشار

مرجع :
کتاب کلاهبرداری ،اختلاس وارتشاء درآرای دیوان عالی کشور
تالیف یداله بازگیر ، نشرحقوقدان ، چاپ اول ،پائیزسال 1376
60

نوع : آراء و نظریات

شماره انتشار : 218

تاریخ تصویب : 1372/04/05

تاریخ ابلاغ :

دستگاه اجرایی :

موضوع :

منبع : وب سایت قوانین دات آی آر (معاونت آموزش دادگستری استان تهران)

    

قانون های مرتبط

مشترک شدن در خبرنامه!

برای دریافت آخرین به روز رسانی ها و اطلاعات ، مشترک شوید.